Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Tuesday, July 23, 2013

TEPUNG PELITA YANG AKU IDAMKAN SEJAK PUASA TAHUN 2009

Alhamdulillah... Ya Allah, Alhamduillah!

What else I can say... dari mengandungkan Arissa sampai la Arissa dah dkt nak masuk 4 tahun, finally aku bertemu dengan kuih Tepung Pelita Asli...and what I mean by Asli adalah ianya comel dan berbau harum di dalam kelongsong daun pisang yang sangat 'RARE' pada zaman moden ini!

Well, not so 'asli' sebab daun pisang tu distapler instead of guna lidi. Dan untuk keselamatan dari tertumpah, peniaga terbabit lapiskan kertas minyak di luar kelongsong daun pisang tadi.

Yang penting memang rasa sedap, harum..dan sempurna serba serbi!
(Maaf! Tapi aku tak beli Tepung Pelita dalam bekas plastik or Daun Pandan. Daun Pandan tu kelongsong untuk Kuih Tako yer, bukan Tepung Pelita!)


Nyum nyum nyum...!!! Aku tak pernah buat kuih nie... kalau Kuih Tako pernah lar.... maybe I should try once... tunggu ada stock daun pisang!


Tekstur yang melambangkan kelembutan, keenakkan dan ketangkaplelehan Tepung Pelita ini.... sedap tak terkata. tepung Pelita adalah kuih wajib bulan Ramadhan yang kini berada di ambang kepupusan.


Sesudu Tepung Pelita yang menyelerakan..lebih menyelerakan dari Kenny Roger Roaster, mee bandung, mee kari dan sebagainya!

Ingat nak buat pembelian lagi hari nie tapi Mr. Z baru sms ajak gi Jusco Bukit Indah...takperlah Inshaa Allah esok masih ada :-)

No comments:

Post a Comment