Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, July 18, 2013

MENU BUKA PUASA SEMALAM

Aku pesan kat Mr. Z ... time aku MC nie, walaupun aku sakit, aku tetap nak masak walaupun selow-selow dan macam siput. Maklumla..tangan kanan sakit... and unlike him, I am a right-handed.

Malas lar nak makan kat kedai... dulu-dulu memangggg la sangat-sangat malas nak masak walaupun tau masak. Bulan puasa, mata macam dah glued to pasar ramadhan. Pilih pilih pilih... tabur tabur duit... lalalalalaa..

Tapi tahun nie memang mood memasak dan bertopupkan sikit-sikit menu pasar ramadhan. Bukan Mr. Z tak pernah ajak gi buka kat kedai time aku MC..tapi aku cakap takperla.. tunggu time aku dah naik kerja, yang memang sah-sah aku tak sempat nak masak sebab sampai rumah dah dekat pukul 7 malam... masa tu bolehla makan kat kedai.

So, semalam... Alhamdulillah aku masak lagi :-)

Kadang-kadang aku rasa masak simple-simple lagi berbaloi daripada masak grand-grand.... macam malam tadi... menu aku sempoi giller... but it was a hit for my kiddos especially Eiman!


Menu malam tadi:
- Nasi Putih
- Ayam Masak Merah
- Kacang Buncis Goreng Dengan Telur
- Maggi Goreng Berdaging
- Nasi Himpit Cecah Kuah Kacang (ni baki kuah satay hari sebelumnya.. Sayang woo nak buang, some more anak-anak suka makan nie)
- Cookie Crisp a.k.a Koko Krunch - untuk anak-anak jek
- Cream Puff Verbena
- Air Cikong Sejuk - pun baki semalam beli kat pasar ramadan x minum lagi
- Teh O Suam

Anak-anak kejarkan makan cereal, maggi goreng dan nasi himpit

Anak nombor 2 aku, si Muhammad Adam Eiman yang cerdik tu... MAKAN SEMUA DI ATAS

Happy tengok anak suka makan :-) Puas !!!

No comments:

Post a Comment