Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, July 22, 2013

PROJEK TERRARIUM AKUA KAK LONG

Apakah itu Terrarium Akua?

ENTAH! Itulah jawapan aku, sebelum aku google untuk memahami apa sebenarnya Terrarium. Kalau Akuarium tu aku tau la... jadi, bila Kak Long buat projek potong botol air mineral 1.5L dan minta Ayah belikan pokok hiasanlah, batu kaler-kaler la... aku ingatkan dia nak buat mini akuarium... bila bukak buku Dunia Sains Dan Teknologi Darjah 3, maka itulah buat pertama kali seumur hidupku aku tau ada sebuah perkataan bernama TERRARIUM!

Ini dia definisi Terrarium yang aku jumpa dengan bantuan Pakcik Google:


Boleh google untuk cari definisi dalam Bahasa Melayu, but in a very simple explanation Terrarium nie bekas transparet yang kita tanam pokok, letak la ikan ke apa ke untuk hiasan... something like that lar...

Kak Long merealisasikan projek Terrarium bersama Ayah. The outcome is really not bad despite of using botol air mineral jek :-)


Comel giller dengan ikan Guppy yang meninggal within 24 hours! Hehehe...but honestly sistem kurikulum sekolah rendah now memang hebat dan mencabar dan sangat-sangat menguji kreativiti murid-murid.

Semoga Allah memudahkan Kak Long dan seterusnya Eiman dan Adik dalam mengharungi kehidupan sebagai pelajar kelak :-)

No comments:

Post a Comment