Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Sunday, May 6, 2012

SEPETANG BERSAMA ANAK SULUNGKU, NUR ANIS SURAYA

Sebagaimana yang ada aku nyatakan dalam pos sebelum ini... Mr Z bersama Eiman dan babygirl busyuk masyam balik Kota...and aku di rumah bersama Kak Long yang ada kelas tuisyen Genius Mind Arithmetic setiap pagi Ahad 8.30-10.30 pagi... so, with that aku mengambil kesempatan itu menghabiskan masa berdua dengan Kak Long...just the two of us...bukan selalu dapat kelapangan begini... I am sure she missed the closeness between us especially after dah ada dua orang adik...

So first thing yang aku buat petang tadi was... we had our dinner together. Gerai  jek... Nasi Lemak Putra kat deretan shoplot sini jer... walaupun sekadar gerai...don't underestimate okay! Tell u... mihun kari dia memang superb and fantastikos... tak caya? Sila cuba sendiri....


Kak Long had a plate of nasi lemak telur mata and teh o ais while i had a steamy hot bowl of mihun kari and nescafe ais
Yummeh...!!! Mee kari berbayar terbaek di Malaysia! Kenapa aku kata mee kari 'berbayar'? sebab yang TERBAIK tetap masakan air tangan mak aku sendiri....huhu..i missed her cook very much! (lari topik plaks!)

Sembang-sembang girly during dinner was fun... she is such a smart girl... cuma notty jek tak boleh blah...tgkla aksi dia sepanjang waktu dinner tadi...

 


Cheeky girl...!!! Kan...??? But she is all under control when she is alone...!!! And beria aku memaksa dia makan...last2 dia makan nasi sesuap dua... and telur je habis....huk! Bakinya tapau bawak balik rumah dan end up masuk usus aku :( (patutla mama gemuk!)

Takpelah... and dalam setiap rezeki yang Allah bagi pada aku, wajib ada untuk anak-anak kan? After setel makan2...she requested to go to iBook... nothing to do with iPad, iPod, iPhone or iMac...it is a bookstore...a muslim bookstore nearby sekolah agama Kak Long...and bila masuk kedai buku...mcm semua la nak dihangkutnya! (aku pun sama je 2 x 5 mcm dia...aku mmg ulat buku sejak pandai membaca ok..x caya tanya mak!) Aku belikan dia buku cerita berkenaan Nabi Adam, majalah Solusi untuk diri aku dan pembaris for her since her pembaris jahanam oredi... tak dilupakan buku membaca untuk Eiman dan Adik :)

Tak jauh dari iBook, ada kedai tudung. Dah lama aku dok usha kedai itu...menarik je tengok koleksi dia..walau bukan jenis fancy2 like Wanita Anggun..kedai ini nampak a bit exclusive walau bukan level Ariani, Fareeda or Pearlhaya... masuk2 je sana..omaigod..I fell in love immediately... sempat aku sambar tudung sehelai...warna kelabu, berenda hitam putih.. while Kak Long nagging for a copy of Asuh, majalah kegemarannya :)

Then pi IOI Mall...round roadshow Mom & Kids..boring...ada booth LegoLand...tanya gak pasal Annual Pass, apparently the answer was.. jualan offline has stopped..sape nak beli, sila purchase online..huhhu...We straightaway beli beg sekolah untuk Kak Long as a replacement of her beg sekolah agama yang dah reput...that's it and terus balik...

Kat rumah...layan TV la...alhamdulillah I feel so relax hari ini... I can do what I wish.... I can blog... I can switch to any channel I wished... I feel so free...

12:34am - Kak Long dah tidur... we decided to sleep depan TV :) and tomorrow we need to start our day early walaupun Ahad because Kak Long ada tuisyen kan...so enough for now... see ya in a bit :)

No comments:

Post a Comment