Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, April 19, 2012

WWW.PICNIK.COM - THE FINAL CURTAIN

Have you heard about www.picnik.com? It is one of the best online photo editing tools. Since aku berniaga Tupperware secara online di Kedai Tupperware, Picnik telah memberi sumbangan tanpa jemu ke arah pemeliharaan harta intelek kedai seperti gambar-gambar yang kami snap or usaha cari sendiri semuanya di-watermark-kan dengan menggunakan Picnik.

Why Picnik? Sebab Picnik sangat mudah? Budak darjah 1 pun boleh edit...!!! (ye ker???) And it is online so tak payah nak install bagai...hasilnya pun remarkable... i like like like and superliking it... easypeasy...


Tapiiiiii.... sadly to say, Picnik akan melabuhkan tirainya pada hari ini. It is closing down :( I am so sad kerana Picnik telah banyak berjasa pd aku dalam pelbagai usaha mengedit gambar dengan mudah tanpa stress.. huhuhu... esok Picnik dah takde dah...uwaaa...!!! 

But they are so nice dan siap-siap dah merekomenkan a few website yang menawarkan khidmat mengedit gambar secara online..!! Yesterday I spent a few minutes just to have a look on those recommendation websites.
1. Creative Kit Google+ - macam another version of Facebook caranya. Mcm another social network, is it? Tapi I am not interested on social-social networking nie... (I dah kawinla.. please-lah! <- tiru ayat opismet aku..hehe...) Tapi, semalam sempat try dia punya photo editing tools..not bad... a touch of Picnik cuma tak banyak function mcm Picnik... kira boleh-lah!

2. Aviary.com - yang nie aku cuma have a glance...cer try sekali jek..it is a bit complicated sebab macam ala-ala Photoshop gitu... I may need more times for this sebab aku punya Photoshop skills x seberapa sangat...I still prefer simple online editing tools.

3. PicMonkey.com - haaaaaa....!!! Yang nie aku suka... simple jek... rasanya maybe ini bakal menjadi pengganti Picnik la kot esok..huhu...

So, that's all la... headache... stress nie... sebab kena cover kerja org lain until 20-05-2012...huhuhu...

No comments:

Post a Comment