Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, April 25, 2012

SUSULAN KES EIMAN DI TADIKANYA

Salam Y'All...

Sebagaimana yang aku ada mention somewhere before, I would like to share akan rentetan peristiwa Eiman dirotan cikgunya di tadika awal minggu lepas. Dalam post berkaitan tempohari, ada aku nyatakan yang aku dan Mr Z nak tulis surat aduan kepada pengerusi Kemas Daerah Kulaijaya. And we did it. And the response was almost immediate, selepas surat itu diterima oleh pihak berkaitan.. The day surat itu tiba kepada mereka, cikgu Eiman telah menelefon Mr Z, dan untuk 'clear the air' mereka meminta kami datang ke tadika pada hari Jumaat pagi but since we both are working, we can't make it. So, cikgu offer untuk datang rumah pada hari Sabtu petang.

Di dalam surat tersebut, kami sertakan sekali gambar luka di pipi Eiman. And pada hari Jumaat itu, walaupun kami tidak dapat menghadirkan diri ke tadika tetapi tuan pengerusi telah hadir untuk membuat siasatan lanjut tentang kejadian ini. The effort and concern sangat kami hargai dan kagumi. Menurut Eiman, tuan pengerusi mengambil gambar luka Eiman sekali lagi. Dan ini diceritakan oleh cikgu Eiman sewaktu beliau berkunjung ke rumah kami.

My Hero - Muhammad Adam Eiman
So, pada hari Sabtu kira-kira jam 2 petang Cikgu Lina and a few others pengiring termasuk cikgu kelas depan dan pembantu guru telah berkunjung ke rumah. Aku kononnya nak buat roti jala and kari ayam untuk minum petang..jadi lempeng sebab penjala itu patah! Sabar je la..but ok je...anak aku suka jek bedal and siap panggil lempeng tu 'hotdog' sebab aku gulung2 mcm kuih ketayap...

Menurut Cikgu Lina, sewaktu pengerusi Kemas datang untuk menjalankan siasatan...beliau telah bercakap one-2-one dengan Eiman, bertanyakan akan hal yang berlaku. And the finding is Eiman kata dia terkena meja. Cikgu kelas depan siap tunjukkan gambar meja tersebut yang siap tersiap tepinya and katanya Eiman juga yang dok mengopek...anak oh anak! With that, kami as parents malas nak panjangkan cerita. Their effort untuk membuat siasatan lanjut dan kesungguhan cikgu-cikgu datang ke rumah untuk menjelaskan situasi yang berlaku rasanya sudah memadai. Then kami semua saling meminta maaf dan memaafkan antara satu sama lain. But I did mentioned to them, kalau berlaku situasi di mana melibatkan kecederaan di dalam premis sekolah they should tell the parents before we found out ourselves. Setuju tak..??

So, kira case closed la nie. Walaupun aku sendiri tak 100% trust both stories tak kira samada anak sendiri or citer cikgu..but takpelah.. at least for this time... so tutup ceritalah! Life goes on!

No comments:

Post a Comment