Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, April 25, 2012

MY PASSION OF WRITING

* cuci baju sekolah anak2 - DONE!
* iron baju sekolah anak2, Mr Z dan diri sendiri - DONE!
* kemas beg taska anak2 - DONE!
* kemas beg sekolah anak2 - DONE!
* prepare bahan masakan untuk breakfast merangkap tapau ke opis esok - DONE!

Yeay...!! Now I can start writing again...errr...baju x lipat lagik! Handbag nak ke opis esok tak sort out lagi! Huk! Nahhhh.... u deserve time for yourself, Eycha!



It is 45mins past midnight but here I am, in a very unusual way... online and updating my blog! Selalunya tatkala jam masuk pukul 9.45pm aku dah belayar bersama2 si busuk masam..but entah kuasa apa yang membuatkan aku masih di sini...huhu.. Mr Z pun x tido lg with his kerja opis yang dibawa balik rumah. Laptop sorang satu, so dapat online serentak (sambil menjeling sedih ke arah PC yang aku saspek power failure...)

Actually, my initial plan is to write about susulan peristiwa melibatkan Eiman di kindy but I just afraid it will carry me away until esok pagi menulis tanpa henti, so takpelah..part itu akan aku sharekan very soon. As for now, I want to share my passion... a passion that aku tak rasa orang tahu hatta Mr Z also mungkin tak tahu walaupun dia telah mendapat benefit from my interests itu masa time bercinta dulu.. which is WRITING! You should ask him how many love letters he received from me... tak masuk lagi email yang mengunjungi saban hari... hehehehe....

Yes... WRITING has been my passion and interest ever since I was a kid. Dari menulis karangan... then 'berkenalan' was my hobby masa kanak-kanak yang mana aku mendapat ramai sahabat pena dari majalah such as Kuntum etc yg aku sendiri sudah x ingat sangat... and pernah juga cuba menulis cerpen...and berazam nak tulis novel okey...but cita-cita itu terkubur lantaran kesibukan aku mengejar ilmu dalam bidang yang bertentangan dengan bidang penulisan...but aku banyak MEMBACA karya orang both in Malay and English when aku sendiri tidak ada masa untuk berkarya... chewwah...!!

Then muncul wave 'blogging' since tahun 2000-an kan... maka muncullah blog http://norafesa.blogspot.com ini...yang aku start blogging since tahun 2007? 2008? 2009? Aku sendiri tak berapa nak ingat. Aku blogging on and off.. and aku berani sumpah sesungguhnya aku lupa password blog sendiri for more than 20 kali rasanya! Even masa aku nak login this time also aku lupa password... yesss.... my primary email adalah yahoo, then goes to my office email... and email gmail ini mmg aku gunakan semata2 kerana blog kesayangan ini....

Bila dah ada blog sendiri, sesungguhnya my intention adalah untuk MENULIS! Tulislah apa sahaja yang aku mahu kerana ini belog aku! Selagi tak menyalahi agama Islam..selagi tak langgar undang2 negara... maka aku akan tulis apa saja..!!! But all this while, banyak sungguh kekangan dan halangan untuk aku blogging secara tegar dan konsisten. Pada awal perjalanan blogging aku, aku x de pun internet access di rumah. Segalanya di office, dengan limitation from IT dan office hour, mestilah WORK FIRST, kan? Then bila internet ada di rumah, need to race with Mr Z nak guna PC...then busy with kids... yelah..anak-anak sedang membesar, kan... but now alhamdulillah... for me, I feel keadaan now become stable.. in term of anak yang bongsu dah masuk usia 'tidur lena' x de nangis2 untuk perhatian terlampau... and pekerjaan di office yang sangat flexible dari segi penggunaan internet dan at last aku memilik laptop sendiri untuk kegunaan sendiri..yeay again!

That is why since last week, aku mula kembali mengorak langkah memblogging seadanya! But my intention is not to collect beribu-riban follower macam blogger2 hangat like Hanis Zalikha, Beautifulnara, Ben Ashaari dsb... aku menulis tentang kehidupan... diri sendiri..anak2 atau apa sahaja yang terlintas di fikiran tatkala aku rasa nak menulis!

So...itu jelah..and maybe because of that also aku masih berjaga now untuk menulis...huhu... but enough la kan..dah pukul 1 pagi dah..esok nak bangun awal..nak masak spagheti aglio olio..nak jemur baju..nak kemas beg sendiri...huahuahua... aku x nak mengantuk kat office nanti!

Till then... aku akan terus menulis :)



No comments:

Post a Comment