Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, April 20, 2012

TOA PAYOH LUCKY PISANG RAJA - SEDAP SANGAT KER?

First time seumur hidup aku kat muka bumi ini, aku ditemukan dengan pisang goreng yang dijual siap masuk dalam kotak lagik... kelassss kau pisanggg...!!! Biasanya pisang goreng orang masuk dalam paperbag yang kaler cekelat tu, or plastic bag (bg mereka yang takde kesedaran sivik sesungguhnya pisang goreng yang panas itu apabila masuk dalam beg plastik, menyebabkan bahan kimia dari plastik dirembes keluar dan akan memberi kesan negatif pada kesihatan si pemakan pisang - chewah!).

Setakat nie x pernah aku dengan mana-mana peniaga pisang goreng di Malaysia yang menjalankan bisnes begini. Pisang goreng dalam kotak ala-ala KFC ini datang dari seberang selat sanun... a.k.a Singapore. Macamana aku boleh dapat pisang dari Singapore? Haa.. it was actually 'buah tangan' dari encik Snr TCS Business Manager department saya yang hensem dan baik... cer tengok..cer tengok.. err..pisang kendian ler.. nak promote my big boss yang disayangi seluruh department Medical :) 

Ini gambar partial of Medical Dept...ada yg x de..encik senior manager yg hensem dlm bulatan itu..hehe
Ok now jom kita tengok mcmana rupa kotak pisang itu...


It is Toa Payuh Lucky Pisang Raja :) dari namanya itu... sah-sah ianya berasal dari Toa Payoh, Singapore and it must be very famous over there. Pisang yang digunakan adalah pisang jenis pisang raja yang sangat mok-mok dan mengenyangkan.

When it arrived to our office, first thing yang terlintas di kepala adalah... Halal Ke? Boleh makan ke? Yelah... sendiri mau ingatlahkan,Singapore bukan negara Islam..dan actually keliling box tu penuh dengan tulisan cina. Tapiiii... berdasarkan dari kenyataan di atas kotak itu... Insya Allah kami the muslims makan dengan penuh rasa confident sebab ada tulis... Suitable For All Religion... haaaa... so whether you are Muslim, Buddhist, Hindus, Christians, Atheist (erkk)...bolehlah makan :)

Kalau perasan pada kotak tu dipenuhi dengan logo print out kuning MUST TRY... waahh... yeah... I tried it already!

Pisang gemuk-gemuk
Tinggal sepasang je pisang itu selepas dibedal oleh opismet-opismet pelbagai bangsa...hhehehe! Told you.. pisang dia memang gemuk-gemuk dan sihat-sihat...memang ngam-ngam ranum, dan manis... memang sedap! Not so oily, lapisan tepung yang menyalutinya terasa halus dan crispy... kesimpulannya memang sedap... sebab pisang itu besar dan coated with just nice amount of tepung..tak terlalu banyak...

Harganya? Sorry I tatau... hehe..tapi kalau boss tapau lagi pasni, mesti nak lagi!

Aku sempat google...maybe inikah kedainya...??? Alamat yang aku jumpa - 177 Toa Payoh Central  Singapore 310177 6352 9353




No comments:

Post a Comment