Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, October 11, 2013

KENAPA SAYA MAKAN SHAKLEE, TAPI TAK BERKESAN PONNN...???

Saya kongsi dan tulis apa yang saya tahu berdasarkan pengalaman :-)

Salam Petang Jumaat!
Mengantuk?
Eh jangan...
Dah telan Lecithin? Hehehe...

Actually, disebalik testimonial-testimonial yang saya (dan juga SID lain) sering kongsikan di NewsFeed dan blog, tidak ketinggalan ada juga yang mengeluh kenapa dah amik vitamin sekian-sekian tapi sama je takde perubahan.. kenapa dah habis sebotol Alfalfa dan Lecithin tapi tak kurus pun...itu sebagai contohlah eh...

Sebenarnya in reality, regardless of what brand, supplement etc yang individu ambil..there are fews things you need to take note:

1. Pengambilan supplement perlu with knowledge, bukan hentam keromo jek. You need to know when is the right time and amount to take. Ada supplement yang elok diambil waktu pagi semasa perut kosong, ada yang bagus diambil selepas lunch dan ada yang bagus diambil sebelum tidur. Bila you ambil pada wrong timing, means penyerapan dan tindakbalas supplement tu pada badan kurang optimum. So, memang kemungkinan besarla lambat merasa kesannya. Siapa amik Shaklee dengan saya, saya dengan sepenuh relanya menjadi penasihat peribody anda. I will try my best to help you to get the best of Shaklee products nie okay. Itu janji!

2. Ikut dosage yang ditetapkan. Jangan kerana fikir nak jimat, patut mkn 2 korang makan 1. Pastu expect seminggu dah dapat kesan. Mana boleh... Be realistic la kan. Untuk kekal sihat, tak perlu berkira sangat. Berbelanja untuk mengekalkan kesihatan adalah lebih berbaloi dari berbelanja mengubati kesakitan (yg belum tentu boleh pulih 100%!)

3. Pengambilan supplement perlu konsisten dan ada disiplin. Jangan ngelat2 dan skip2..like hari ni dgn esok makan...lusa skip.. something like that lor...dah elok2 badan absorb the nutrients, terbantut and kena restart semula..sampai bila nak berkesan, ye tak?

4. Terimalah hakikat bahawasanya setiap individu itu adalah unik dan subjektif. Sama macam pattern cap jari manusia yang unik dalam dunia nie..macam tu la juga sistem bilogi seseorang itu. Ada yang makan seminggu dah terasa kesan positif, ada yang makan 1-2 bulan baru nampak perubahannya. You need to be patient, sebab tu mcm tadi saya cakap.. consistency is important. Jangan mudah putus asa.

5. Timbunan toksik dalam badan juga merupakan salah satu punca utama kenapa pengambilan supplement lambat atau kurang berkesan. Sekiranya kita mengamalkan diet kurang sihat selama ini, atau terdedah kepada persekitaran yang kotor...memang ianya meninggalkan kesan kepada kadar penyerapan nutrient oleh badan. That is why, DETOKS memainkan peranan yang penting. Detox membantu membuang toksik dalam badan. The simplest way to detox adalah minum air 3 liter sehari. There are many types of detox available like makan buah jek 5 hari...and there are many kind of supplement for detox juga available untuk menyahkan toksik dalam badan. For me, Alfalfa works best! Sebab x de ceriberi..takde memulas-mulasan...smooth and steady jek.

So, tunggu apa lagi.

Untuk khidmat nasihat dan pembelian Shaklee,
PM inbox, sms/whatsapp 0176073815 now

Eca 1023481 ~ menanti anda!

No comments:

Post a Comment