Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, October 17, 2013

ANAK-ANAK MAMA

Salam Khamis...
I like this week!
Sekejap je dah Khamis kan :)
Esok dah Jumaat... lepas tu dah weekend.... weehooooo....

Officially I have 14 days left before bebas dari kekangan Venture...
tolak weekend 4 hari means I have 10 days remaining.... lalalalala....

Nak cerita pasal anak2...lama dah x story pasal dorang.... well, anak-anak aku masih 3 orang... actually if not because of the miscarriage things... aku sekarang nie dalam pantang baby no. 4 dah...takperla ... leave it because things happen for reasons kan...

Ini dia anak-anak, amanat Allah untuk aku dan Encik Z :-)


Finally dapat juga snap gambar passport untuk Arissa a.k.a si budak Adik tu... sekejap je Adik dah nak masuk kindie...yes, next year Adik will be in kindie already :-) Sebab tu la nak kena snap gambar..teacher dia dah minta.... Kak Long will start her tahap 2 a.k.a darjah 4 tahun depan manakala Eiman..anak lelaki tunggal aku nie akan naik ke darjah 1. Dengan kata lain, next year all of them will start and have their own new experience...

Doa aku siang dan malam...semoga anak-anak aku menjadi anak yang berjaya dunia dan akhirat.

I secretly have my own wish....

1. Kak Long - I want her to be a doctor, a profession that would suits me last time but I refused to be due to stupid reason....aku takut nak deal dengan mayat! She actually has an interest to become a nurse, but I told her BE A DOCTOR! JADI PAKAR BEDAH! Dia cakap okla nak jadi doktor tapi x nak jadi surgeon...hehehe... Mama doa siang dan malam untuk kak long jadi doktor tau... Inshaa Allah, Allah murahkan rezeki aku..aku akan hantar dia ke Royal Surgeons College, Ireland... I know you can do it...

2. Eiman - he has a strong interest in motorbikes, cars and those mechanics kind of things... definitely la aku x nak dia end up jadi mekanik, kan? I want him to further his studies in Mechanical, Aeronautical or Aerospace till at least PhD... I know he will be good on this things...baru umur 6 tahun dah mula bercakap pasal benda2 enjin yang aku sendiri tatau.... kikikikiki....

3. Arissa - this is a bit tricky, because she is so young for me to judge. But I can see that she is so smart. I have asked her many time...Adik dah beso nak jadik apa? Dia cakap 'Assa nak jadi doktor pakai topeng macam dalam Misiku Kuza' ... aiyaaa... is that for fun or real? Aku sendiri pun tak tahu... but it would be great if she can continue her studies until PhD (at least...) dan menyumbang kepada sistem pendidikan negara sebagai pensyarah or researcher... kan?

Apa-apapun.. Mama doakan yang terbaik dunia dan akhirat untuk Kak Long, Eiman dan Adik... I love you all !!!!

No comments:

Post a Comment