Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, July 30, 2012

BERAKHIRNYA MINGGU PERTAMA RAMADHAN YANG PENUH DUGAAN

Salam Y'All...!!!

Glory Monday everyone...!!! After a very long 'idle'... I am back in action...!!! Sepiku bukan kerana suka-suka, sesungguhnya minggu pertama Ramadhan tahun ini merupakan minggu superbusy dan amat mencabar...!!! Ikutkan hati, pelbagai cerita aku karangkan dalam kepala namun masa seakan cemburu menyebabkan aku x sempat nak menekan keyboard berkongsikan apa yang aku lalui sepanjang minggu lepas... let make it short, I'll summarize what was happened to me during my superbusy week...

1. I went to 3-day in-house training from Monday 23/7/2012 to 25/7/2012. This training called 'Agilent 3070 Sustenance Training' means to familiarize us with ICT Test Machine, one of the testing method we used in Medical Department. The training was scheduled 9-5 everyday, with 3 break in between - breakfast, lunch and tea that makes no different to me since it is Ramadhan kan. Eh..tapi made different juga la because the meal provided is meant for 9 pax but since the majority were Muslims, so there were lots of letfover. Aku dengan tanpa segan silu tapau la lunch dan minum petang untuk dibawa ke rumah sebagai juadah berbuka puasa. Hehehe...jimat poket dan makanannya pun boleh tahan sedap :-) Apa yang aku dapat dalam training ini? Cer tengok kat bawah...
                                                                             .
                                                                             .
                                                                             .
                                                                             .
                                                                             .


Hambik kau... sebembat buku nota dia bagi...!!! Frankly speaking, although aku dapat cedok serba sedikit ilmu ICT dari training ini...aku lebih concentrate dengan business Tupperware masa training ini sebab minggu lepaskan minggu gaji bagi penjawat awam dan most companies...mana boleh dilepaskan peluang keemasan itu. Takpela..ICT nie, since dia dah bagi notes tebal macam kamus dewan, nanti bebila aku buat ulangkaji la..huhuhu...

2- At the same time, Medical Department buat PI yang terpostpone sejak sebulan yang lalu gara-gara office expansion and renovation. PI tu apa? PI ni Physical Inventory...kena kira itu, kira ini.. such as kira berapa FG untuk setiap model products yg kita manufacture, kira parts kat store. Kira parts kat store tu yang aku sangat cuak dan mual... because since we manufacture PCBA for customers like Philips, Stryker, NDS etc etc... component-component electronics yang nak dikira satu persatu tu... beribu-ribu! And to make it worst, the sizes ada yang lebih kecil dari kepala jarum peniti. Can you imagined that? Eventhough aku pergi training, in between..masa rehat or after training (5pm-6pm) Lead Auditor still suruh count..bosan giler okeh..especially bila kena re-count... re-count and re-count... stress!

3- Pada waktu aku free dan penuh semangat waja nak memblogging, managers plak dok lepak kat belakang aku...!!! Well, meja aku nie memang sangat strategik sebab betul-betul kat depan dua orang managers...so mereka dengan senang hati boleh turut memerhatikan aktiviti aku dari masa ke semasa...with pergerakan yang limited..maka terpaksa aku memendam rasa... :-(

4- I was struggling like hell to cope with Ramadhan needs this year... memang penat tak terkata. Bangun seawal 4.30 pagi untuk sediakan juadah sahur..walaupun 2-3 kali dah kantoi (sian Kak Long!), aku cuma mampu berharap yang Mr. Z faham bahawasanya isteri dia ini memang sangat letih lesu tak terkata dah... tolonglah faham ye Abang... huhuhu... a few times juga aku terlena dlm kereta on the way to the office (Mr. Z saya yang driving...bukan aku yek!) sebab aku ngantuk tak cukup tidur. The first few days of last week.. busyukmasyam tak sihat.. dia batuk, selesema dan demam...so all through the night sekejap-sekejap dia menangis berguling-guling meraung tanpa sebab munasabah... sampai 2 kali dia tergolek jatuh katil okay... :( Minggu lepas memang tak sempat layan TV sebab mengantuk, penat bagai...

My BusyukMasyam yang tak sihat...till I write this post, batuknya masih  teruk..she's on medication
Maka..itulah serba sedikit yang dapat aku rumuskan dari apa yang menyebabkan belog aku terpaksa disawangkan lite-lite selama seminggu... Insya Allah this week aku akan cover balik apa yang aku tak dapat nak storykan last week... untuk aku journalizekan sebagai panduan dan ingatan pada masa hadapan :-)

2 comments:

  1. Replies
    1. Thanks Dya..skang mmg musim sakit kan..ramai je yg batuk sesema dan demam... :(

      Delete