Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Tuesday, July 3, 2012

AKU PUN PEREMPUAN...

Salam Y'All...

Agak lama tidak berkongsikan kisah perjalanan hidup aku di belog yang sepi ini... sesungguhnya apabila belog aku sepi bermaksud live aku sedang sangat happening sebab itu aku x sempat nak berbelog... happening in positive and also negative way...biasalah kan.. hidup tak sentiasa gembira, bahagia..adakalanya datang juga kesedihan dan dugaan yang melanda, kan? But life goes on...aku cuba tolak ke tepi segala masalah yang kecik-kecik yang boleh memberi impak kepada kegembiraan dan menyesakkan dada... Tapi, aku pun perempuan jugak kan...

Perempuan dan airmata tidak dapat dipisahkan... airmata adalah teman baik setiap perempuan (yg normal)... cakap jelah yang perempuan ada bestfriend lain..name it another perempuan yg menjadi rakannya, mahupun lelaki..samada teman biasa or suami yang dijadikan teman sejati a.k.a soulmate...but sebenarnya bagi aku, airmata tetap teman terbaik seorang bernama perempuan...

Why did I said that? Because...in sadness and happiness, airmata itu pasti mengalir menemani seorang perempuan...siapakah yang menemani seorang perempuan ketika so-called bestfriend menyakitinya.. airmata juga, kan? So... betul la apa aku kata, kan?

Bagi aku...aku bukanlah jenis ratu airmata sangat pun... maybe sebab hati ini dah terlampau kerap dilukai... disakiti... maka aku tidak mudah menangis... dan aku malu nak menangis di khalayak ramai...sebolehnya aku kawal airmata yang bakal jatuh itu...aku selalu menangis kalau layan movie sedih-sedih... sorang-sorang... dan tangisan aku adalah tangisan mencari kekuatan untuk meneruskan hidup..meluahkan apa yang terbuku di dada... tangisan aku bukan minta dipujuk tetapi lebih kepada menghilangkan kekusutan..agar dapat aku berfikir semula dengan kewarasan...tangisan aku memujuk hati yang bukan saja dilukai malah dihancurkan... dipijak-pijak...dihina...that's how i get back my strength after all yang berlaku...

Bilakah atau di manakah biasanya aku akan mengalirkan airmata...?? Macam aku kata..not in public. Sedangkan di pagi raya pun I rarely mengalirkan airmata sewaktu bermaafan. Aku akan menangis di dalam tandas or bilik air...dan keluar like nothing happened...kadangkala anak aku sendiri perasan mata aku merah...but pandailah aku coverline... Adakalanya aku akan menangis sebelum tidur...aku akan peluk budak busyuk masyam kuat-kuat...mencari kekuatan untuk bangkit pada keesokan hari macam takde musibah yang melanda... dan...aku juga boleh menangis beria-ia ketika driving or bawa motor...dan bila sampai ke destinasi, aku boleh berlagak mcm biasa... that is ME.

Aku juga perempuan, perlukan sahabat untuk bercerita..meluahkan rasa... dan perkongsian aku hanya dengan rakan perempuan yang rapat dengan aku sahaja... Susah sebenarnya nak aku ceritakan terutamanya kepada kaum lelaki how konsep 'bercerita' sesama perempuan itu bisa mengurangkan tekanan dan kadangkala takde membawa maksud apa-apapun..but sering disalah tafsirkan oleh lelaki (yang x cerdik)... bukan semua BERCERITA itu maksudnya 'MEMBAWA MULUT', 'MENGUTUK', 'MENGATA', 'MEMBURUK-BURUKKAN'...kadangkala ianya hanya cakap-cakap kosong, normal stuff between women yang bila lelaki dengar macam... EEEIII..PERLUKAH NAK CERITA PADA SI 'A' YANG BLA BLA BLA...kadang2 kitorang perempuan bercerita sesama sendiri tak lekat di hati pun... kan..??

Susah..kan..???

Apapun...walau apapun yang terjadi or berlaku, aku tetap seorang perempuan... inilah AKU... Love me or loathe me... I don't give a damn...kamu suka, kamu kawanlah dengan aku..kamu x suka..sila pergi jauh-jauh dari hidup aku... I mean it, from my heart!

No comments:

Post a Comment