Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, June 1, 2012

SAYA TAK SABAR NAK BALIK MUAR...!!!

Yezza...!!! Muar here we come...!!!!

Peta Muar - courtesy Google Search

Last aku balik kampung was back in March hari tu... kejam ke aku sebab dah lama x balik jenguk mak dan adik-adik serta sanak-saudara..?? Tak juga kot... bohonglah aku kalau tak rindu... tipu sangat kalau tak teringat-ingat... tapi because of halangan-halangan yang tak dapat dielakkan, maka terpaksa aku pendamkan hasrat nak balik Muar selalu macam dulu-dulu. One of the reason is, Kak Long dan Eiman tuisyen Smart Reader every Saturday dan Kak Long ada kelas Genius Mind Arithmetic pada hari Ahad. So, mcmana aku nak slot in balik Muar, kan...???

But since now is school holiday, aku tak toleh kiri kanan dah... aku mesti balik...!!! This time round, aku akan menaiki bas Mayang Sari dari Larkin ke Muar... dulu2, ada kalanya aku tumpang dua pupu aku si Rahmat, tapi now dia dah jadi laki orang..mcm tak best la pelak kan.. aku balik berdua dgn Kak Long sahaja... I just need a good rest, and Arissa pun dah besar..boleh tinggal dengan Ayah... tak boleh nak ajak semua balik, budget constraint...berkira ke aku nie..?? No..it is not berkira...it is belanja berpada-pada because all the costs will be bourned by me....

Relationship aku dgn Muar ini sangat kuat... walaupun aku dilahirkan di KL dan arwah abah kampung di Selangor, aku lebih more to Muar... spending most of my childhood years with arwah Ucu dan arwah Atok Samin... kadang-kadang rasa aku mcm lebih Muarian dari the real Muarianz... tapi aku memang sangat selesa di Muar..lebih selesa dari kat JB nie...

Esok aku akan bertolak dengan bas jam 9 pagi. Sampai di Muar, aku dan Kak Long dah berjanji nak jumpa Nana di Stesen Bas Bentayan, and makan Mee Bandung Muar yg mega lazat itu :) Dah lama aku tak berpeluang nak makan. Yelah..normally balik dgn Arissa..agak sukar nak bawa dia dlm keadaan cuaca yang panas dan menapak dari Bentayan ke kedai yang agak jauh...then bila dah sampai ke rumah mak, tak kuasa nak keluar... ada juga ajak suami ke sana masa balik naik kereta dulu... but I know him... sometimes quite difficult to deal with him... walaupun aku teringin sangat2 nak makan (sbb tu malas nak ngandung lagi, kang aku ngidam kang..dia tak layan pun :( ) personality clashed...aku kalau nak makan something...penuh daya usaha yer..!!!


Gambar nie aku rembat kat google..gambar snap sendiri mana ntah hilang..takpelah..nanti aku balik Muar esok, aku snap banyak-banyak-banyak... with hope kedai tu jgn la penuh manusia sangatkan..maklumla..cuti sekolah merangkap cuti umum... Ya Allah, mudahkanlah perjalananku..!!

Weekend in Muar means weekend without internet..takpela..janji dapat bersama keluarga tersayang... For Eiman and Arissa, walau mama tak dapat bawa kamu, doesn't mean I don't remember you both...nanti Mama dgn Kak Long calling-calling and beli buah tangan untuk kamu berdua yer sayangz...!!!

No comments:

Post a Comment