Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, June 25, 2012

HARGA RUMAH DI BANDAR PUTRA KULAIJAYA BAKAL MELAMBUNG!

Home Sweet Home :)
gambar rembat dr Google Image


BIAR BETIK...!!! The rumour has been surrounding me for quite sometimes until now, it almost certain... yang diperkatakan akan menjadi realiti..bukan lagi fantasi! And to tell the truth, macam tak logik je bunyinya...gara-gara pembukaan Jusco a.k.a AEON tak lama lagi di Indahpura, area Bandar Putra terkena tempiasnya apabila harga rumah akan melonjak naik dan mereka-mereka yang menyewa akan terasa bahangnya juga... huhuhu... hanya kerana Jusco?



Aku dengar citer yang x tau betul ke tidak, AEON Indahpura KulaiJaya bakal menjadi AEON terbesar di Asia Tenggara..entah yer ke tidak. Ku jenguk-jenguk tapak pembinaannya, takde mcm luas sangat. Tataulah kalau dia buat 18 tingkat ke kan...so mmg terbesarlah...benda paling aku x boleh imaginekan adalah traffic congestion that will be the greatest burden to we all during that time! Sedangkan after pembukaan susur keluar Indahpura selepas pembukaan Johor Premium Outlet pun membebankan pengguna jalanraya, apatah lagi bila muncul lagi sebuah kompleks membeli-belah gergasi! Too bad gaji x macam gergasi pun... uwweeekkssss...!!!

Genting Indahpura
Bandar Putra has been one of the well-developed area di Kulaijaya. Tak pernah aku terfikir that one day aku akan menjadi warga Kulai, semasa ktorg beli rumah kat sini pun dulu..area nie masih baru... bukanlah aku yang terawal dok kt Bandar Putra kan..but we were among the earliest to move in Springs Ville Homes :-)



The location is very strategic, 5 minutes drive from Senai International Airport, Bandar Putra juga hanya 10 minuts sahaja dari JPO. We have IOI Mall... we have a lot of shops, tempat makan-makan dan rumah pelbagai rupa (dan harga).... we have big mosque yang menarik, soon to have our own Balai Bomba dan mcm2 lagik...

Masjid Jamek Bandar Putra

But aku still rasa harga rumah dan sewa melonjak kerana pembinaan Jusco...that's a bit too much! Bayangkan sahaja... rumah aku, masa kitorang beli end of 2004, pada harga RM132,500....the latest price yang aku dapat tahu dari sumber yang boleh dipercayai... RM249,000...!!! And it will increase again in a few months time ke angka RM290,000...!!! Giler tak...???!!!

Oh Rumahku..!! well, it's not mine actually kerana rumah aku bukan corner lot..hehe..nnt bebila aku snap gambo rumah sendiri yo!
So, kepada mereka-mereka yang nak membeli rumah di area ini... better buy now.. sebelum menyesal..hehehe... oh, kadar sewa pun meningkat dengan jayanya sedangkan sebatang besi pun belum terpacak nak bina Jusco tu...!!!

No comments:

Post a Comment