Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Tuesday, June 26, 2012

CHICKEN WINGS DENGAN TEPUNG MAGIK :)



Amacam? Nampak enak dan lazat tak...??? Ngehehe... Inilah hasil masakan sambil berperang aku beberapa hari lalu. Chicken Wings and Drummets goreng bersalut Tepung Magik! Rasanya memang ada umphhss...!!! Dengan adanya Tepung Magik ini... kerja menggoreng jadi lebih mudah tanpa mencacatkan keenakannya! Seluruh keluarga pasti sukakannya...!!

So, hari ini aku nak sharekan teknik aku menggoreng chicken wings dan drummets sehingga gebu menarik tertarik da bomb ala-ala KFC itu...malahan rasanya lebih sedap dari KFC!!! Hanya 3 bahan sahaja aku gunakan yer:

 KEPAK AYAM

TELUR AYAM


 TEPUNG MAGIK

Penyediaannya juga sangat mudah... of courselah kena bersihkan chicken wings dan drummets itu.. telur pun sebelum dipecahkan..cuci dulu kulitnya tau! Kot-kot ada sisa-sisa 'yak-yak' dia ke kan... then telur tu kita whisk a bit... then lumurkan wings dan drummets dengan telur tadi. Dalam bekas berlainan, tuangkan Tepung Magik.  Panaskan minyak yang secukupnya di dalam kuali. Golekkan wings dan drummets dengan Tepung Magik itu tadi secukupnya sehingga cover keseluruhan ayam itu :)

Then goreng dengan menggunakan minyak yg bubbly hot tapi dengan api yang sederhana...jangan besar sangat pula!

Maka inilah hasilnya :-)



Sekiranya anda berminat untuk mencuba...boleh contact aku untuk mendapatkan Tepung Magik ini :-)

No comments:

Post a Comment