Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, August 22, 2013

TRAUMA KE AKU NIE?

gambar ihsan uncle Google
Trauma ke aku nie?
That is the question I don't know what to answer.
Seriously too much of accident news recently, samada mangsanya aku kenal or tak kenal.. semuanya mengundang ketakutan tak terkata....

Aku sekarang mengelak-elak sangat kalau Encik Z suh drive kereta.
Takut!!!!
Terbayang kereta tetiba tayar meletup..berpusing2...dan dushhh langgar pokok...
Mati free bukan atas salah sendiri...
Or tetiba.... aku lagi x de salah silap..then kereta lain zassss... sodok aku dari belakang...
At worst, kereta lain memotong dari arah bertentangan..tak lepas and... bangggg!!! Gelap dunia... dan jaga-jaga jek... "Maaarabbuka...."

Nauzubillah... nauzubillah... Ya Allah, jauhkanlah aku dari segala malapetaka sedemikian...

Kesian Kak Long... Kesian Eiman... Kesian Adik...

Naik motor pun takut-takut je sekarang... I am no longer an old Norafesa yang bawak motor kalah jantannnn kat jalan!

Penuh sopan santun dan keayuan... bersama JPG XXXX yang tergolek hari tu atas kesalahan orang lain!

Aku palingggg gusar bila hari hujan... jalan licin...

Aku paling anti... dengan motor, kereta yang suka-suka brake emergency, tak pepasal aku cium montot dorang...aku plak nanti di consider pihak bersalah!

Aku paling tak suka...hangin... dengan sesiapa bikers yang suka mencilok celah-celah kereta, pastu dah dpt cilok depan aku..terhegeh2 dan boleh stop walhal ruang luas untuk ko lepas cilokkan itu!

Aku paling menggigil bila bawak motor kat highway, lori-lori puaka nie lajuuuu sangat memotong aku...
Dalam kepala aku:
1. Buatnya lori nie terbabas dan gelek aku... aku bukan dipihak bersalah tapi aku mangsa keadaan
2. Buatnya tiba-tiba tayar dia malatops... this is the scariest one!

Aku pelik..kenapa kerajaan tak melaksanakan satu undang-undang.. lori-lori besar gajah nie takdibenarkan menggunakan jalan persekutuan pada waktu sibuk a.k.a 6.30am-8.30am / 5.30pm-7.30pm.

Menyemak pun yer... terhegeh-hegeh tengah jalan..org nak cepat gi kerja...

or bawak macam malaun yang tak sabar-sabar nak masuk neraka...

Oh please lah!

Ya Allah ~ lindungi aku!

No comments:

Post a Comment