Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, August 15, 2013

BILA KELOPAK MATA KANAN ASYIK BERKEDIP - SEDARAH SEBALAH ABAH NAK MENINGGAL?

Huhuhu..tajuk tak boleh belahhhh....

Actually dari semalam kelopak mata kanan aku asyik berkedip-kedip jek... apsal ntah.. tetiba teringatla cakapcakap orang tua nie...katalu kelopak mata kanan bergerak, ada sedara sebelah bapak nak mati. Huhu... kalau masa zaman kanak-kanak tu boleh seram la jugak dengar dan mulalah terbayang wajah-wajah yang kusayang...ecewah... tapi pada usia remaja purbakala nie... fikirlah secara waras... ajal maut tu Allah yang tentukan, bukan kelopak mata....

Maka aku gigihkan diri menggoogle. Hasil penemuan aku:

"Nama saintifik untuk penyakit mata bergerak ini ialah "myokymia". Berdasarkan kata-kata pakar masalah ini adalah akibat pergerakan otot di bahagian kelopak mata atas dan kadang-kadang di bahagian kelopak mata bawah bawah . Mata bergerak-gerak ini berkait rapat dengan stress, fatigue, kurang tidur dan overdose minum kopi. Anxiety/depression juga boleh mengakibatkan kepada masalah mata bergerak-gerak ini. Kerisauan yang terlalu tinggi dalam diri kita juga turut menyumbang kepada masalah ini. Faktor personaliti juga turut menyumbang kepada masalah ini"

Ye okay aku stress..banyak berfikir..dari masalah kewangan dan juga masalah sejagat.. Syria..Mesir... semua aku fikir..dengan jobhunting lagi..dengan nak cari duit segera lagi..haishhhh....

Hidup kalau tak ada masalah...bukan hidup namanya... masalah itu adalah asam garam kehidupan....

No comments:

Post a Comment