Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Tuesday, May 7, 2013

SEKITAR PRU 13 DI KAMPUNG JERAM BUKIT BATU MUAR


PRU13 is now over... pelbagai reaksi dari pelbagai pihak dikeluarkan... kecoh, heboh sampai tak tahu yang mana tulen yang mana palsu....tapi, yang itu aku cerita nanti lah... post yang nie aku cuma nak ulas pasal suasana PRU13 kat tempat aku mengundi...

Yup...nie kali kedua aku berPRU. Kemeriahan kali ini jauh berbeza dengan 5 tahun dulu. Diakui kampung aku nie BN memang kuat... bendera sepanduk BN jelah semata sampai dalam rumah aku pun ada bendera BN. Maklumlah, mak dengan adik-adik aku semua support BN. Aku je atas pagar...miahaha....

Awal-awal pagi, tatkala aku masih enak dibuai mimpi dalam bilik tidur yang sentiasa malam itu... mak aku dah jadi antara yang terawal keluar mengundi... aku ??? Cool cool... lepak-lepak siapkan anak2...sampai ada org BN aku rasalah bagi salam cari Norafesa, dia tak balik mengundi ke? Hikhikhik....masa tu aku tgh siapkan Arissa lepas mandi.... tak kose aku nak rushing...datang pagi-pagi beratur panjang2... tak mau! Yang penting, undilah dengan betul2...before 5pm... sebab kalo dtg tepat pukul 8pagi pun kertas undi dikira bermula jam 5.30ptg jugak...hehehe....





Bersiap-siap nak keluar mengundi... si busyukmasyam pun menyibuk macamlah tak biasa...hehehe
Bersemangat aku pukul 11 lebih gitu mengorak langkah ke Sekolah Kebangsaan Seri Bukit Batu untuk membuang undi. FYI, sekolah tu belakang rumah jek... bukak pintu dapur nampak dah sekolah tu..dari pagi menderu-deru bunyi kenderaan pergi-balik dari pusat mengundi. Kereta-kereta BN pun banyak je lalu lalang menyediakan perkhidmatan FOC... akuuuu??? Memilih untuk berjalan kaki and I doubt diorang nak tumpangkan aku with this color... hehehehe.... tapi at last sepupu aku Afiq volunteer hantar naik motor... naik jela..hehehe....

Dah kat luar rumah...sempat snap muka sendiri lagi...aku memang jarang yer posing2..tapi sebab tudung nie lawa, maka aku memodelkan diri sendiri..please ignore the double chin... :P
Balik2 rumah hari tu mak aku terus tunjukkan aku kertas kat bawah ini... 2 kad berbeza... 2 nombor siri berbeza... kalaulah boleh undi dua kali... mampos!


aku anak zaman sains teknologi, on PC bukan semata nak berFB, bersosial, bergaming tetapi mencari informasi-informasi terkini... i dont really need these, kesian pokok kena proses jadi kertas... tak sayang alam sekitar ke?


Then...dari kejauhan... kemeriahan bendera BN terserlah di bawah awan mendung kelabu... markas BN selangkah je dari pusat mengundi... apo nak dikato....tapi purnama kekal mengambang penuh besar bulat dan paaaling tinggi... yeay!

dari kejauhan.....


Saya Mengundi Di Sini...Saluran 3, kena panjat tingkat 3... warga emas, saluran 1 kat tingkat 1..ini tempat aku bersekolah dari darjah 4-6, dulu bangunan 1 tingkat je...murid dlm 150+ je okay, bangunan batu sekerat...what a memory




Satu Malaysia sibuk snap gambo jari masing-masing dengan the so-called dakwat kekal yang bila balik rumah  cuci pinggan, mandikan anak etc etc hilang sendiri...wekkk...takde ke teknologi canggih sket...
Ni gambar aku snap lepas keluar dari mengundi...penuh la kereta, motor parking...oh lupa nak citer, a few people pemancing undi di luar pagar sekolah...tapi diorang tak approach aku pun..hahaha... is the color too obvious? Hehehehe...
+

He is the one !!! And I saw him masa masuk perkarangan sekolah okay! Undiku bukan lagi rahsia :-)


Aku sempat singgah ke khemah PAS selepas mengundi... see what I got as kenangan :-)

Tu je la kot sikit-sikit gambar yang aku sempat snap :-) Obvious sangat la kan aku undi Dr Sheikh Ibrahim and Alhamdulillah dia menang :-) He is a well-deserved winner, with his contribution and responsible...aku doakan Allah permudahkan segala urusan beliau dalam menjaga DUN Sungai Abong. Semoga Allah merahmati usaha beliau dan memurahkan rezeki beliau.... Amin !!!

Masa balik tu, banyak la kereta2 BN parking tepi jalan..tapi x de sebijik pun offer nak hantar aku.... hahahahaha.... is the color so obvious??? :p :p :p

p/s - aku dengar ada org cakap aku gi khemah PAS sebab nak claim duit tambang balik mengundi? Ho ho ho... aku mengundi Lillahi Ta'ala... bukan nak buat duit... sorry!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment