Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, May 23, 2013

IMPIAN AKU (DAN SEMUA!) - MEMILIKI SEBUAH BLOG YANG MAMPU MENJANA PENDAPATAN TINGGI


Salam Muhibbah... (ala-ala skema sikit hari nie)

I am back to office after a one day-off yesterday, yang nie nanti aku cerita dalam post seterusnya lah. Seperti biasa, balik office aku akan blogwalking ke belog2 yang aku follow selama nie. And today I bumped with a post di belog Ben Ashaari berkenaan peluang memiliki sebuah belog / website berpendapatan tinggi :-)

Wohoho... siapa la yang tak nak yo !!! Aku start blogging since 2008 okeh (lebih 3 bulan tau) tapi in reality rasanya ramai blogger yang start after me dah menjana pendapatan melalui blog masing-masing while I am not. Sedey, kecewa... sebab memang dari dulu aku berusaha la nak menjana pendapatan melalui blog tapi sampai hari ni Allah tak bukakan pintu rezeki aku melalui cara ini lagi.

From belog Ben Ashaari tu, dia link pula kepada Jejak Trend yang sedang buat Giveaway Blog 4-digit. Wow! And aku setuju 100% dengan kenyataan penulis bahawa banyak e-book yang boleh dibeli online sebagai panduan adalah hampeh dan indah khabar dari rupa. Pernah beli 2-3 kali tapi tak guna..balik2 link kepada brg lain yang diorang jual... oh marketing secara keji!



So why not give it a try... siapa tahu dengan menyertai giveaway ini akan terbuka pintu rezeki melalui blog pula, kan? Kenapa aku beria sangat nak menjana pendapatan tinggi melalui blog? Let me tell you:

1. Aku seorang isteri, ibu kepada 3 anak, kakak kpd 2 adik, anak kpd seorang emak... dan ditambah dengan jawatan sbg Underpaid Engineer yang mendapat gaji tidak setimpal dengan kelulusan yang aku ada. Banyak impian yang aku terpaksa hold, banyak hutang-piutang yang aku wajib langsaikan sebelum aku mati dan aku memerlukan wang untuk tujuan tersebut.

2. Kalaulah income dari blog lebih sekaliganda dari gaji aku, sumpah aku resign! Kenapa? Sebab aku nak spend more time dengan anak-anak yang sedang membesar. Blogging boleh dibuat dari mana-mana dan bila-bila masa. I am praying for that golden moment.

3. Aku teringin nak bawa anak-anak holiday ke oversea which is more than just Singapore or Indonesia (berlagak okeh!) it is always my dream untuk bawa anak-anak back to UK where I grew up from teenager to adult.

4. Aku nak buat saving untuk masa hadapan terutamanya untuk akademik anak-anak.

Rasanya 4 sebab di atas sudah cukup membuktikan I am deadly serious about this.

Yang penting, USAHA! Semoga USAHA ini diberkati dan beroleh kejayaan :-)

1 comment:

  1. amin,semoga impian akak eycha tercapai.btw kak,blog dah menarik,cuma iklan jeh kadang-kadang macam tak sesuai.saya maksudkan iklan by advertabls tuh.memanglah pasang iklan sebab nak jana side income,tapi,macam tak selari dengan pegangan kita sebagai orang Islam.okey,have a nice day akak.assalamualaikum :)

    ReplyDelete