Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, June 26, 2013

JUARA MASTERCHEF SELEBRITI MUSIM KEDUA JATUH KEPADA.....

Jeng jeng Jeng !!!



Actually aku tak tengok sampai habis pun malam tadi... I was so exhausted and a bit pissed off when aku naik atas kejap, TV dah tukar channel lain.... GgGGGRRRrrrr...!!! Menda-menda realiti nie takde maknanya nak nengok rakaman PVR...dah jadi basi dah... so, pagi nie masuk je opis terus aku bukak FB: Masterchef Malaysia.

Tadaaaaa......!!

The winner is SYURA! 



Wow.... I am shocked! Because after few weeks following musim kedua nie, I can feel the winning aura from Celina! Seriously... because of her consistency, her leadership... kalau nak dibandingkan dengan Syura, pada pandangan aku performance Celina lebih consistent. Tapi rezeki masing-masing hanya Allah menentukan kan.... :-)

Celina, selaku naib juara pun apa kurangnya! Bagi aku, kali ini both memang sama-sama hebat. And both are my favorite contestants... maka no harm... dan one more thing is..dalam mana-mana program realiti pun, bukan semestinya juara tu akan menjadi... tempat kedua, ketiga, kesepuluh pun kadang-kadang tu lebih success dari yang bergelar juara.


Contoh-contoh yang terlintas di kepala aku nie:
1. Juara Masterchef Selebriti Musim Pertama - Dato' Fazley - yang nie memang shooting star la.. berjaya dan bergemerlapan dalam bidang masakan sekarang...dia amik kursus dlm bidag pastry tak silap aku.
2. Juara Masterchef Musim Kedua - nama dia pun aku lupa, aku ingat muka je... senyap sunyi tak dengar berita..jadi cover magazine je ada la kan...
3. Juara Masterchef Musim Pertama - Dr. Ezani Farhana - pun macam suam-suam jer...
4. One of contestant Masterchef Musim Pertama - Terrence lebih sukses sebab dah buka restaurant bernama Seven Sea Restaurant di Sabah
5. Rancangan OIAM - Suki dengan Faizal Tahir... siapa lagi sukses?

Itu yang aku boleh recall secara immediate la.. banyak lagi sebenarnya. Yang penting, lepas berjaya kena pandai mencari peluang untuk memajukan diri..kerana pertandingan ini adalah sebagai batu loncatan untuk terus maju jaya :-)

Jom tengok gambar Juara dan Naib Juara Kita :-)

Syura dan Celina

Wajah Juara Masterchef Selebriti Musim Kedua... Syura memang sangat ayu dan sejuk mata memandang :)

Sebagai juara, Syura berjaya mengumpul dana sebanyak RM60,500 untuk rumah kebajikan pilihan beliau berserta 2 tiket pergi balik Business Class dengan A380 ke Paris.... wow wow wow !!!

Gambar Syura dan Celina sewaktu separuh akhir

Syura.... Proud of you, for being just YOU!
Meriah kan?

Jom intai apa mereka masak malam tadi... don't ask me the name... sebab aku tatau..haha... tengok dulu apa Syura masak, dan hidangan ini akan dijadikan hidangan first class Malaysian Airlines tau!

The Appetizer - nampak exclusive gitu!

Main Course - simple dan sedapnya!

Pencuci Mulut - Nyum!
Dan ini pula hidangan Celina, sama hebat! Kesilapan kecil Celina adalah tidak membuang kulit buah Naga dan udangnya tidak cukup masak...rasanya Celina a bit nervous sebab final kan... she hardly made any mistake before...

The Appetizer - i am not so suka the buah naga 

Main Course - Steak! Yesss... I am lovin' it! Buatku lapar dan x sabar tunggu resipi upload kt Astro Gempak

Desert - Creamyyyyy meleleh ku melihatnya.....
So Masterchef Selebriti dah habis... skang aku dah continue tengok Masterchef Australia plak hehehe.... jom tengok Astro Gempak untuk resipi-resipi menarik... Nyum!

No comments:

Post a Comment