Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, September 19, 2013

VIKINGDOM... BEST SANGAT KE?

Salam Khamis...

Korang dah gi tonton Vikingdom? Aku dah !!!
Terasa macam ajaib plak.. memandangkan aku memang bukan kaki wayang! Last aku masuk panggung was in 2008 if not mistaken, and lepas tu mcm serik nak masuk lagi sebab bawak anak-anak yang mengganggu ketenteraman awam!

But this time round... for this time only..rasa macam wajib pergi! Why? Kerana Vikingdom is on air! Released di Malaysia pada 12 September 2013 lepas, this is a film me and Encik Z are waiting for, aura baru dalam industri perfileman Malaysia yang rasanya semua orang tau betapa 'hampehdotcomdotmy' nyer selama ini. Goda punya goda, Encik Z suh aku amik hafdei and kitorang pun pergi menonton berdua... seronok woo...lama x dating! So dapat 2 in 1 la.. time together-gether dan tonton Vikingdom :-)

Okay... before aku bagi personal review aku... aku kena bagitau yang segala pandangan aku adalah solely based on seorang penonton biasa-biasa yang tiada latarbelakang perfileman, art, teknologi dan seorang peonton yang bukan kaki wayang dan kaki movie epik bagai mcm Thor ker.. Lord of The Ring ker.. mahupun Harry Potter. So, apa yang aku tulis nie memang pandangan peribadi. Aku dah blogwalking tadi tengok komen2 orang kat belog2 yang review pasal movie ini... well, Malaysian... typical.. aku malas nak ckp sbb aku bkn nak komen pasal dorg pown!



 Ok... pada pandangan aku, after mengambil kira faktor like budget, pengalaman tuan director etc etc... VIKINGDOM IS AWESOME! Yes.. rasanya awal-awal lagi Yusry (ke Norman masa tu yg cakap...) jangan bandingkan Vikingdom dengan filem-filem Hollywood yang mempunyai bajet berpuluh kali ganda itu. For me, Vikingdom is a stepping stone for KRU Production membawa filem keluaran Malaysia ke persada antarabangsa. Some more, this is his first time. Kira OK what...they have vision and mission... they are thinking out of the box berbanding pengarah filem yang lain... yang tak sudah-sudah dengan filem typical yang tak pergi ke mana pown... yang tak berkembang maju... yang takde kualiti langsung... yang boring... wekssss...muntah! muntah! Ada komen-komen yang cakap Vikingdom is rubbish, dissapointing and worst... meh aku tanya hang balik... mana best, Vikingdom ke KL Gangster? Vikingdom ke Sembilu? Vikingdom ke Senario? Vikingdom ke Adnan Sempit? Tolonglah fikir jauh sikit... yes, pendapat itu subjektif... but look on a wide perspective lar... aku pun suka je layan cerita cintan-cintun... epik-epik nie never came across my mind pun nak tengok kat TV apatah lagi masuk wayang... but this story has caught my attention... and as Malaysian, I know I must give KRU a big support... I know they can make it better than this in the future. These guys are multi-talented... who knows kot Steven Spielberg nak berkolaborasi dengan diorang ke nanti... polish them... who knows?


Some more, aku rasa aku nak cakap gaklah pasal attitude Malaysian nie.. stop been sceptical... we should support our local products... mungkin ini akibat terlalu didedahkan dengan filem-filem barat kot...

So, kepada yang boleh tonton sambil pakai otak... silalah masuk panggung dan tonton cerita ini... it is good and not that dissapointing... :-)

No comments:

Post a Comment