Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, December 15, 2014

MEROKOK ITU HUKUMNYA HARAM


Assalamualaikum Readers Yang DiRahmati Allah!

Aku tak mampu nak mengubah dunia.
Aku dah mati akal bagaimana nak sedarkan uols di luar sana yang MEROKOK ITU HARAM?

Fatwa ini dah dikeluarkan sejak tahun 1995.
Merokok itu memudaratkan.
Tetapi kenapa masih merokok?
Yang masih sekolah.
Yang belajar tinggi-tinggi di universiti.
Yang golongan profesional.
Yang bekerja di sektor awam.
Yang bergelar pemimpin.
Yang berceramah sana sini.

You are ruining yourself!
You have troubled your generation!
You have damaged your religion!

Rokok ada DADAH
Rokok ada ARAK
Rokok ada BABI

Susah sangat ke nak berubah?

Aku benci rokok.
Aku benci perokok.
Kerana kamu-kamu semua merosakkan hidup aku dan anak-anak aku!

Tolonglah BERHENTI MEROKOK!
Merokok itu HARAM!

Yang Anti-Rokok,
Norafesa binti Shaharuddin

No comments:

Post a Comment