Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, December 10, 2014

HAPPY BIRTHDAY KAK LONG (INI ADALAH BACKDATED POST)

Tanggal 8 Disember 2004, lahirlah seorang puteri di muka bumi ini bernama Nur Anis Suraya binti Mohd Zamzuri. She was born at Hospital Kota Tinggi pada jam 8.43 pagi. And 10 years later, she has grew up to become a beautiful girl... HAPPY BIRTHDAY KAK LONG!

We had a private celebration secara kecil-kecilan je...after aku balik kerja, weols ke Jusco Bukit Indah. Jalan-jalan, husband pun baru nak cari hadiah for her, nak cari towel kecil2 etc utk dapur baru and aku plak nak cari pendrive. So boring with food in Kulai sekarang nie...so bertukar arah. Memula tu aku cadangkan makan kt Sushi Kings tapi sekali tengok penuh giller...so we opted for Black Canyon.

It was our first dine-in di Black Canyon (husband pernah makan dah dulu). The food tasted so good especially the kerabu suhun...aku x sempat nak snap2 gambar makanan time tu.. but I suffered a bit la bila makan benda2 yang berkacang nie kerana gigi berlubang. Uwaaaaa... After all, the time together tu yang lebih penting.

Aku..hadiahkan Kak Long buku je tahun nie. Buku je? Macam hadiah birthday 30-40 tahun dulu bunyinya ye? I have changed my perspective of giving kemewahan kepada anak-anak kepada something that worth more than anything else in the world...that is ILMU. Kak Long dah 10 tahun, walaupun dia masih dalam golongan kanak-kanak...aku dah slowly tell her yang aku nakkan dia menjadi seorang yang berilmu. Tanpa ilmu, tak ada gunanya hidup ini. Aku mahu dia jadi someone yang cemerlang dunia akhirat. Buku yang aku bagi dia adalah buku sains... some sort of ensaiklopedia la.. in English so that dia boleh mengenali alam di samping menajamkan penggunaan dan pemahaman Bahasa Inggeris. No gadget yer..no tab, no smartphone what so ever...once dia dah berjaya, kaya raya... aku doakan dia bukak kilang smartphone sendiri nanti!

On the other hand, husband belikan Kak Long Walkman... Walkman Sony yer... and ini adalah walkman zaman millenium.. bukan walkman dgn kaset kat dalam tu tau! Ini walkman besar pendrive jek... with radio FM dan 4GB storage untuk save lagu MP3. Adakah ianya melekakan? Aku rasa tidak... sebab awal2 aku dah isikan lagu2 yang dia suka, aku letakkan sekali satu folder zikir, dan bacaan surah-surah untuk penghayatannya.

Tak mau citer panjang2 lagi...segala amanat untuk Kak Long aku dah tulis clearly dalam birthday card dia... nie serba sedikit gambar sekitar mini celebration birthday Kak Long :-)











No comments:

Post a Comment