Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, January 18, 2010

{ BUSY DAYS... }


Salam All...

Rasa macam lama giller tak update blog nie walaupun hati nie meronta-ronta nak menulis... I was having a real busy time lately... after dok mengemas store yg teruk kena serang anai-anai tu... aku sibuk jobhunting... then hubby was on holiday for daysss... and Iris pula pergi check up last Thursday kat KKKB... Alhamdulillah she's doing fine... Iris is now a healthy 5.15kg mummy's girl... lepas kena cucuk hari tu, badannya mcm tak sihat sangat tapi dia x banyak ragam... anak mama sgt baik, kan :) and as upah, Allah berikan dia ilmu baru.. ilmu menyembur air liur (agaknya belajar time refuse nak makan ubat demam kot!) and surprisingly yesterday 16-01-2010, Iris dah pandai mengiring sendiri without assistance...Alhamdulillah... kinda achievement for a 2-mth old little girl... hari nie tadi dia dah start buat stunt ala-ala nak meniarap gitu... and she can't stop smiling, laughing and coo-ing all day long... best sangat... :)

By the way, I already attend my 1st interview since quit Flextronics on Friday. I went to PCM alone... it was a long procedure which I think kinda fussy (sorry guys!)... sama jek mcm masa aku interview Panasonic AVC Kat PG masa br lepas grad dulu... dimukadimahkan dengan IQ Test yang aku rasakan eezy weezy...follow by mindcracking dept test (in my case ISD) yg aku rasa dapat jawab tak sampai 10% dr soalannya (candidate lain pun aku jeling2..lbh krg jek... aku special kes la..bdk engineering amik test IT, mampus!) and surprisingly short interview with 3 panels yg x sampai 10minit...tak taulah aku boleh dapat ke tidak... before interview, aku dah beria-ia doa mcm nak mati dah...and aku dah buat sehabis baik...so now time utk berdoa dan bertawakal..hanya Dia yang mengetahui apa yg terbaik untuk aku...

Coming up next is another interview with Venture Tebrau 1... this time, gonna be slightly difference... aku actually applied for Training Officer but they called me and shortlisted me for HR Officer..masa mula2 aku mcm terbangak-bangak jugak..but tadi aku tgk balik job details kt Jobstreet, I think one of the HR Officer details (ada 3 jenis Officer aku tgk tadi) appeals me and I think I have no doubt to take up the challenge...:) Apa-apahal pun...berdoa, bersedia, berusaha, buat yang terbaik then tawakal...Ya Allah Ya Tuhanku... berikanlah aku pekerjaan yg terbaik untuk aku demi kebaikan aku dan keluarga terutama sekali untuk anak-anakku, amin :)

No comments:

Post a Comment