Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Sunday, August 24, 2014

PATRIOTIK DALAM DIRI AKU



Tiba-tiba rasa macam nak post tentang something yang patriotik sedikit. Well, actually semangat patriotik aku memang agak tinggi la..mungkin kerana telah terdidik semenjak kecil... mak aku kakitangan kerajaan, arwah abah pula pegawai tentera..opkoslah kerajaan juga, kan? Maka, walaupun aku ditakdirkan tidak dapat menjadi kakitangan kerajaan (dah putus asa x mau cuba lagi dah!!!) tapi semangat kenegaraan aku memang kuatlah...apatah lagi bila masuk sekolah menengah...5 tahun aku di MRSM...so ke'Malaysia'an dan kemelayuan itu menebal dalam diri...

Maka, sempena hari kemerdekaan ke 57 yang bakal menjelang tidak beberapa hari lagi...it worth for me to post about my feeling towards lagu Negaraku. Lagu Negaraku yang sejak lahir dah dengar lah kot..yang dulu tetiap minggu kena nyanyi time perhimpunan tanpa penghayatan....sebab memang kena nyanyi. Tapi... CUBA KORANG HAYATI LAGU NEGARAKU SEBAGAIMANA KORANG JIWANG DENGAR LAGU CINTA! What would you feel...????

At this very age, dengar lagu NEGARAKU...menghayati lirik NEGARAKU cukup membuat bulu roma meremang...cukup buat hati rasa tersentuh, mengalahkan dengar lagu cinta la pulak...

Semangat cintakan negara wajib diterapkan di dalam jiwa rakyat MALAYSIA tanpa mengira apa juga bangsa, umur dan pegangan politik sekalipun... bersyukurlah kita dilahirkan untuk menjadi warganegara MALAYSIA!

Ini MALAYSIA, ini negara kita... Love MALAYSIA, Fight for MALAYSIA.. Sayangi MALAYSIA... Cintai MALAYSIA...!!!

Wherever you go all around the world... there is no place like MALAYSIA!

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup
bersatu dan maju,
Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita
selamat bertakhta,
Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan.
Raja kita
selamat bertakhta

I LOVE MALAYSIA!

No comments:

Post a Comment