Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, June 2, 2014

KOLESTEROL TINGGI? PENYELESAIANNYA ADA DI SINI...!!!!

Assalamualaikum WBT UOLS.... :-)

How are you doing today? Alhamdulillah dah masuk minggu baru dan bulan baru...June 2014. Bagaimana dengan pencapaian bulan Mei? FYI, since last time aku update belog nie... there were so many things happened in my life! Kalau nak story..ada yang tak kerja hari nie..haha... so, tunggu lah...ada masa nanti I will share here...nama belog nie pun Journal of Life kan...maka kenalah simpan memori di sini...

Anyway, back to the topic... tahukan uols bahawa kolesterol itu adalah pembunuh senyap..dan lebih daripada 6 juta rakyat Malaysia tinggi kolesterol? (termasuk aku ler tu...hahaha....) Maklumlah, Malaysia nie kan syurga makanan...maka tidak hairanlah ramai yang tinggi kolesterol.. tapi, yang nak aku highlightkan di sini adalah..tahukah uols bahawa kadar kolesterol yang tinggi ini boleh membawa kepada serangan jantung dan stroke? Dan tahukah uols bahawa sakit jantung itu merupakan pembunuh No. 1 di Malaysia?



Oleh itu..sebelum melarat, mari kita cegah dan rawat segera!

KENALI KOLESTEROL

Kolesterol adalah bahan berlemak yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah adalah diperolehi daripada pemakanan dan pengeluaran hati. Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu dimana selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ini dipanggil chylomicron.

Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga mampu menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah dimana selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolestrol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang di panggil lipoprotein, Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (LDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Terdapat 2 jenis kolesterol :
HDL - High Density Lipoprotein dikenali sebagai kolesterol BAIK
LDL - Low Density Lipoprotein dikenali sebagai kolesterol JAHAT

Kolesterol jahat itulah yang kita kena lawan...kerana bila dia berkumpul...boleh menyempitkan saluran darah dan kesannya... sendiri mau ingat!




PUNCA TINGGI KOLESTEROL


PENYELESAIAN MASALAH KOLESTEROL TINGGI

Alhamdulillah! Dengan teknologi dan kajian dari SHAKLEE...satu lagi produk baru telah dihasilkan bagi memerangi masalah kolesterol dalam badan! Introducing PHYTOCOL-ST ...produk terbaru dari SHAKLEE yang dirumus khas untuk masalah kolesterol!



PHYTOCOL-ST ini bakal dilancarkan semasa National Conference yang bakal berlangsung pada 7-8 June 2014 ini. So...jika anda sayangkan diri dan kehidupan anda... jangan lepaskan peluang untuk memiliki PHTYOCOL-ST!

BAGAIMANA PHYTOCOL-ST BERFUNGSI?

PHYTOCOL-ST membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah secara semulajadi. PHYTOCOL-ST mengandungi 2000mg Fitosterol yang mampu menurunkan kolesterol dalam darah secara semulajadi!


Jom tengok bagaimana Fitosterol bertindak kepada kolesterol jahat:



So, dengan pengambilan PHYTOCOL-ST yang mengandungi 2000mg Fitosterol, 80% daripada kandungan kolesterol dari makanan yang kita ambil tidak akan diserap ke dalam saluran darah! Amazing, kan?

PHYTOCOL-ST sesuai untuk semua yang tinggi kolesterol termasuk yang breastfeeding. So, jgn risau yer... remember... Shaklee diformulasi dari bahan semulajadi, supplement dan bukan ubat!

Cara pengambilan?

Cara makan 1-3 biji sekali 1 jam sebelum makan... bukan hari2 ..kalau rasa nak melntak gila2 amik 2-3 bijik..kalau lite2 meal amik 1 biji... kalau makan makanan tak kolesterol cth shake ESP, atau CINCH tak perlu ambil!.

Mesti ada yang tanya, takkan dalam makanan seharian tak ada Fitosterol? Adaaaaa.... tapi uols sanggup ke nak makan semua itu bagi mengawal kolesterol?


So... fikir-fikirkanlah yer...

Oh..lupa nak sharekan lagi satu info menarik untuk kita sama-sama muhasabah apa yang kita telah makan dan bakal makan...dan berapakah kandungan kolesterol yang dibenarkan setiap hari:



Jom dapatkan PHYTOCOL-ST SEKARANG JUGA!
Hubungi saya untuk PRE-ORDER SEKARANG!
PHYTOCOL-ST hanya boleh didapati semasa National Conference sahaja dan tidak dijual di branch maupun online!

First come, first serve... dapatkan dengan harga promosi hebat yang hanya sah semasa National Conference sahaja!.

Hubungi saya ECA (sid 1023481) di 0176073815 atau pm inbox di Facebook :-)

No comments:

Post a Comment