Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, May 2, 2008

{ DINE OUT @ RESTORAN LAPAN KATI }















Mula-mula tu, aku cakap dengan husband...kita tapau jek foods then dine in dengananak-anak memandangkan nak potong kek birthday Eiman yang kitorang beli petang tadi. Dia refuse, aku cakaplah..malas nak melayan kalau anak-anak mula tunjuk belang-belang harimau dan kuda belang masing-masing... so dia setuju. Sekali tu lepas maghrib Eiman mula mengaruk dan mengamuk.. dari pengalaman aku, itu maknanya dia dah lapar... maka terpaksa tukar plan... makan gak kat restoran tetapi kek kitorang potong kat rumah nanti.


Kitorang dine out kat Restoran Lapan Kati. Dah lama tak pi melantak kat sana... tak ingat last bila lah pergi... a few months ago kot. Restoran nie menghidangkan chinese cuisine, seafood dan seangkatan dengannya. Mcm biasalah... aku tukang order.Tukar taste skett, asyik mkn nasi putih jek (kat rumah pun ada) so kali nie aku order nasi Goreng Yong Chow, Western Buttered Prawn (ini menu wajib order tiap kali pi Lapan Kati) dan Salted Vegetable Soup with Seafood. Air plak, as usual.. semenjak husband aku order Sarawak Teh-C, aku pun join his addiction (entah-entah sebab nie dia beria-ia ajak aku makan kat restoran kot..pasal kat rumah jgn mimpila aku nak buat air.. air kosong jek..heheh) and air durian belanda untuk Kak Long. Memang sedap hingga menjilat sudu. Nasi goreng dia superb....!!! Eiman laju jek makan... Buttered Prawn toksah cerita la.. memang the best.. so does the soup..sayur jeruk yang orang selalu buat asam pedas tu disupkan..aku cuma sempat amik gambar Buttered prawn dgn Nasi Goreng Yong Chow jek...pasal melayan di bujang bulatan roundabout yang lapar tu makan...so, enjoy the pictures :)

No comments:

Post a Comment