Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, April 29, 2013

COUNTDOWN TO PRU 13



gambar ihsan Google Image
Salam kemesraan kepada readers tak kira anda penyokong kerajaan Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat... kita hidup di bawah payung Malaysia yang aman , makmur, harmoni dan demokrasi. So, jgn kerana PRU 13 kita bermusuhan....

Semakin dekat hari memangkah, semakin hangat kempen di sana sini... PRU 13 ini merupakan kali kedua aku mengundi... ye aku muda lagi...wakaka... xdelah... sepatutnya masa PRU11 aku dah boleh mengundi tapi disebabkan pada masa itu aku masih belajar di UK i just dont bother...kesedaran itu tak wujud lagi la kiranya...huhu...

Kalau nak diingatkan memori Pilihanraya Umum di Malaysia nie, Insya Allah banyak juga yg mampu aku imbaskan....tetapi yang aku ingat memang tiap PRU tu aku kat Muar.... dari kecil aku boleh ingat betapa gahnya kibaran bendera Barisan Nasional, apatah lagi lokasi aku di Muar, Johor.... Johor kan sejak azali memang tiang seri UMNO a.k.a kubu kuat... pak sedara dan sepupu sepapat gah menggantung bendera, poster etc tiapkali musim mengundi. And aku dan eakan-rakan sebaya yang tidak faham sepatah haram tentang politik ini pun turut sama mengibarkan bendera BN... yg pasti melambak poster kat rumah tang aku jadikan kertas conteng, kapal kertas etc. It was the time when Barisan Nasional confirm menang... parti pembangkang sekadar memeriahkan musim PRU. Aku ingat lagi momen aku dapat berjabat tangan dgn Datuk Hashim Rais (apa cerita beliau sekarang ??) Dan Dato' Chua Jui Meng semasa beliau masih with MCA.

gambar ihsan Google Image

As the time goes by, pelbagai senario melanda dunia politik Malaysia. Aku pun bukan faham sangat pasal politik nie. Yang aku mahu adalah pemimpin yang telus dan mampu mampu memberi yang terbaik kepada Malaysia terutamanya kaum bumiputera. Situasi politik yang pertama sekali membuat aku jadi ambil tahu adalah kes DSAI. I was only 20 masa tu, but issue ini memang hot sampai aku di UK pun updated with all those things....pelbagai info pro dan con aku perolehi sampai tak tahu yang mana nak percaya....end up aku tergolong dalam golongan tak kuasa nak fikir and pada PRU 12...aku undi based on keyakinan dan alhamdulillah calon yang aku pangkah itu memang layak bergelar Wakil Rakyat.

PRU 13....awal-awal lagi dapat dirasakan 'sesuatu' diluar jangkaan boleh berlaku....kalau dulu barisan pembangkang sekadar memeriahkan majlis tetapi kini, kekuatan mereka jangan dipandang sebelah mata. Kalau dulu Johor, kubu kuat UMNO tampak takkan tergugat tapi kini memang nampak goyah...itu baru Johor, belum tempat lain lagi. Salah satu faktor yang menyumbang kepada perkembangan ini adalah kemajuan sistem maklumat... jika dulu rakyat disogokkan dengan media dan info pro-kerajaan melalui akhbar dan tv tapi kini kita ada internet...maklumat yang disebarkan lebih telus dan golongan bijak pandai tidak boleh dibodohkan lagi dengan fakta tak berasas, penipuan dan propaganda.
Let's the Malaysians decide, siapakah yang layak memegang pucuk pimpinan kerajaan pada penggal akan datang...as a Malaysian yang cintakan keamanan, aku cuma mampu berharap segalanya berjalan lancar, jangan gaduh-gaduh... hormati pilihan masing-masing....

gambar ihsan Google Image
YA ALLAH, AKU BERDOA KEPADAMU AGAR DIPELIHARA KEAMANAN DAN KEMAKMURAN MALAYSIA, DAN DENGAN KEKUASAANMU BERIKANLAH KUASA KEPIMPINAN TANAH AIRKU KEPADA YANG LAYAK. AGAR TERPELIHARA TANAH AIRKU DARI SERANGAN KAFIR LAKNATULLAH... AGAR KEKAL MALAYSIA SEBAGAI SEBUAH NEGARA ISLAM YANG AMAN, MAKMUR, HARMONI DAN MERDEKA. AMIN !!!!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment