Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, September 14, 2012

TRIBUTE UNTUK LELAKI PERTAMA DALAM HIDUPKU... AL-FATIHAH...

Salam Jumaat Y'All...

Life has been busy as always, sampai nak post pasal raya..openhouse semua tak post-post lagi... tapi kali ini..aku takkan bertolak ansur dengan kesibukan kerana ini adalah post yang sangat penting dalam hidup aku...

Hari ini 14 September 2012, genap 12 tahun pemergian beliau... beliau lelaki pertama yang hadir dalam hidup aku... beliau banyak meninggalkan kenangan dalam hidup aku... and he is one of the most influenced person in my life... pendek kata, di kalangan orang lelaki..he is actually my first love and sampai hari ini kasih sayang itu masih kekal... AL-FATIHAH UNTUK ALLAHYARHAM MEJ (B) SHAHARUDDIN BIN HASSAN... beliau adalah Abah aku.... :(

Saban tahun, apabila tibanya tarikh ini pasti aku akan teringatkan beliau... tetapi tahun ini aku rasa hari-hari pun aku ingat kat dia...dan actually, setiap kali aku teringatkan dia, terkumat-kamit aku segera menyedekahkan Al-Fatihah untuk Abah.... apa lagi yang dapat aku lakukan untuk dia... seberapa boleh pahala yang dapat aku sedekahkan kepada Abah....

Abah... sewaktu kecil memang aku rapat dengan Abah... Abah duduk berjauhan dari aku dan Mak... sebab Abah kan tentera..pindah ke sana ke mari..kem sana kem sini... dan Mak pula bekerja sebagai kerani sekolah di KL...maka Mak tak ikut sekali Abah pindah...bila Abah balik, aku lah insan paling gembira... Abah bawa pergi jalan sana sini, Abah beli mainan itu ini... the list is neverending... aku tau Abah memang kepingin anak lelaki sebelum Yos lahir.. tapi rezeki Allah kan... so Abah ada belikan aku kereta control BMW warna putih, jalur2 biru hitam merah..masih aku ingat lagi kereta tu ok.. :-) Apa lagik Abah beli untuk aku ek... haaa.. Teddy Bear (sebab aku jeles Kak Long & Kak Nina ada teddybear besar), anak patung Pink Panther...sebab aku sgt suka...then Abah pergi UK... (one of my earliest inspired moment yang alhamdulillah aku akhirnya dapat ke UK juga untuk sambung study), Abah belikan aku sandal tumit tinggi, gown jalur2 kaler putih biru yang masih wujud sampai hari ini..well.. Kak Long pakai baju tu tau...jangan tak percaya...!!! Well... itu diantara memori awal aku dan Abah...

Bila aku semakin besar... keakraban aku dengan Abah makin kurang, well..tak perlulah aku nyatakan WHY here.. biar ianya jadi rahsia aku seorang...tapi aku tetap hormat dia... dia masih Abah aku..tak pernah lokek ... masih menyayangi aku despite of aku tidak rapat dan manja macam masih kecil-kecil... masa aku dapat 4A dalam UPSR, Abah janji nak bagi aku RM100 for each A...:-) Bila aku berjaya ke UK untuk melanjutkan pelajaran he was the happiest person (Mak mcm kurang approved sebab dia nak aku study kt UKM ke UM ke UUM ke..tapi aku memang nak pergi UK) aku pakai blazer yang dia beri pada perjalanan pertamaku dari Subang Airport (masa tu KLIA dlm pembinaan) ke London Heathrow...

Ya Allah..banyaknya kenangan aku dan dia! And kalau nak tau, ABAH TAK PERNAH PUKUL AKU SEPANJANG HAYAT DIA! Marah tu pernahlah dua-tiga kali..aku memang sangat kecut perut bila Abah marah, that's why aku sangat patuh pada perintah dia...suara dia mcm petir okay..maklumlah... askar... Abah sebenarnya panas baran tapi dengan aku, he has been very gentle and loving.... How I Missed Him...

Abah oh Abah...!!! How I wish Abah is still alive so Abah boleh jumpa cucu-cucu comel Abah yang tiga orang itu.... Abah tau tak, Eca memang sangat rindukan Abah... sumpah tak tipu... Abah...maafkan Eca kerana tidak menjadi anak yang sempurna untuk Abah..tetapi semenjak pemergian Abah... setelah umur Eca bertambah... setelah Eca jadi isteri dan mama, Eca mengerti erti sebuah kehidupan... dan bila dugaan mendatang, wajah Abah adalah salah seorang yang terbayang di mata Eca.... I need you, I want you to be here with me.....

Alamak dah dekat pukul 6 pulak.. Insya Allah nanti Eca sambung Part 2 pulak yer... Al-Fatihah Untuk Abah... 12 Tahun Pemergianmu... Rindu Sungguh Pada Abah... Loves You Very Much...!!!

ALLAHYARHAM MEJ (B) SHAHARUDDIN BIN HASSAN... HE IS MY DAD...!!!

2 comments: