Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Tuesday, July 27, 2010

{ RINGGIT... & KEPALA...}


Ini cerita pasal anak dara sulung aku si Anis lah...

Conversation ini dalam perjalanan nak gi ke Bukit Indah...

Kak Long: Mama, esok mama masak kuih karipap eh? Kak Long nak bawak bekal.
Aku: OK.. nak banyak mana?
Kak Long: 4 ringgit cukuplah...
Aku: Hah.. 4 Ringgit? Banyaknya... (aku terbayang 4 ringgit tu 12 keping ko... )

Suddenly we were talking about something else and she did mentioned something with RINGGIT at the end... and I finally laughed... now I understand... RINGGIT tu adalah penjodoh bilangan yang Kak Long pakai untuk segala benda... 4 RINGGIT tu maksud dia.. 4 BIJI karipap ler..

The next conversation last night when we arrived at home...

Aku: Kak Long, tolong ambikkan mama tissue atas katil Arissa..
Kak Long: Okayyy... (terus gi amik dan bagi aku)
Aku: Terima kasih Kak Long...
Kak Long: Sama-sama.. Kak Long suka tolong mama.. Kak Long dapat KEPALA bila tolong ibu...
Aku: What? Kepala..???

Hahahahahah... she means.. PAHALA...

No comments:

Post a Comment