Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, September 18, 2008

{ MARI MEMASAK 2 }

Hekhekhek...hari nie pukul 7.25am aku dah terpacak kat opis... after itu ini sket, now as promised yesterday...aku nak tunjuk paket perencah mee bandung yg maha sedap itu:



RM10 je sebungkus, takdelah semahal mana jika nak dibandingkan dengan kesedapan sehingga menjilat sudip...!!! Aku rasa formulae nya 'Biarlah Rahsia' oleh si encik pencipta, tp dari bungkusannya, bahan-bahan utama yg dia letak adalah cili kisar, bawang putih, udang kering... and cara aku masak hari tu:

Tumiskan bawang putih sehingga naik bau

Tambahkan perencah secukupnya (fyi, sebungkus perencah ni utk 6 hidangan mee bandung)

Bila dah naik bau, tambahkan air (nisbah 1:3 dgn perencah yg diletak)

Then, masukkan daging, udang, ayam serta apa-apa jua aksesori yg dikehendaki

Bila dah mengelegak, pecahkan telur ayam, masukkan sawi, tauhu & finally..mee kuning.

Bab mee tu kan, aku lagi prefer if mee tu dicelur and letak dlm pinggan, curahkan kuah ke atas mee tu..so takdelah kembang semangkuk sgt mee tu bila dimasak.

And-seumur hidup aku..aku pernah jumpa mee bandung jek, takde pernah wujud mihun bandung, kuetoew bandung maupun pasta bandung...so, jangan pandai2 mengubah keasliannya yer...sirap bandung adalah..tapi takde kaitan dengan mee bandung... hekhekhek... sekian harap maklum dan graciassss..!!!!

2 comments:

  1. rasanya belum ada lah sherry... takper nnt balik muo next weekend akak try tanya (klu kedainya bukak di bulan ramadhan)

    ReplyDelete