Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Saturday, January 18, 2014

MENGAPA KITA PERLUKAN SUPPLEMEN?

Salam Hujung Minggu Uols.... :-)

Hari nie bersiaran dari rumah bonda mertuaku di Kota Tinggi... so, sementara anak-anak membusykan diri bermain dengan sepupu-sepapat mereka, dapatlar aku free time untuk berkongsi sedikit info tentang kepentingan pengambilan supplement dalam kehidupan.

• Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang tinggi daripada sumber makanan weharian. Vitamin daripada makanan semata-mata tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti-penuaan. Kekurangan zat membawa kepada ketidakseimbangan nutrisi dalam badan yang membawa kepada pelbagai jenis penyakit yang mula menular dalam badan.

• Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut. Tubuh bukan sahaja memakan buah-buahan dan sayur-sayuran  yang kurang berkualiti, malahan turut menyerap pencemaran dari baja dan racun yang membawa kesan kepada tahap kesihatan diri.

• Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.

• Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik.

• Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.

• Gaya hidup masakini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.

• Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.

• Persekitaran yang tercemar dan daya imunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan tubuh badan mudah dihingfapi penyakit.

Oleh itu, sayangi diri kita....demi orang-orang yang kita sayangi....
Jaga kesihatan diri sebaik-baiknya kerana kesihatan asas kebahagiaan hidup....

Ingin mengetahui bagaimana Shaklee dapat membantu ke arah hidup yang lebih sihat?
Hubungi saya

Pm inbox di
www.facebook.com/norafesa
www.facebook.com/merak.foods

Atau sms/whatsapp 24/7 di
Eca
011-18686979

I am here for you....:-)

No comments:

Post a Comment