Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, January 18, 2013

MY HOMECOOK BREAKFAST TODAY

Salam Jumaat semua... semoga mendapat barakah dari Yang Maha Esa, In Shaa Allah...

Hari nie tetiba mood memasak datang.... so semangat la bangun awal jam 5.10pagi masak untuk breakfast. Selalunya masak untuk breakfast anak-anak sahaja shich is not really memasak pun..kadang2 sekadar letak roti sebantal, choc or kaya spread..that's all... and kalau rajin sket dan stock ada.. buat baked bean masak dgn scrambled eggs for them as a companion for the bread...tapi semalam ternampak roti Mat Gebu yang segebu tuannya... aku pun tetiba teringatkan baki roti dalam almari, so why not masak untuk breakfast anak? So I cook my version for them...and untuk bekalan aku dan Encik Z... aku buat blackpepper fried udon. Huhu... Udon tu dah 2 minggu aku beli tapi x masak2..so this is the right time la.. malam tadi aku siap2 sediakan rencah yg sepatutnya... pagi ni tinggal tumis jek... dan ini hasilnya... BISMILLAHIR RAHMAANIR RAHIMM....


Sejarah cinta aku kepada udon noodle ini bermula di Sushi King sebab aku sukaaaa sangat makan beef sukiyaki yang gunakan udon noodle. Dan my love at first sight aku dengan Blackpepper Fried Udon bermula ketika dinner tak sengaja dengan Encik Z di Cititel Midvalley about 9 years ago semasa aku pregnantkan Kak Long... sukaaa sangat.. nak masak takut2...tapi alhamdulillah so far dah 3-4 kali aku memasak udon tanpa cacat celanya :)

No comments:

Post a Comment