Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, December 21, 2012

BILA SAKIT ITU SESEKALI DATANG....

Salam Saiyyidul Ayyam Y'All....

Lama tak menulis hari ini saya muncul kembali... sorrylah yer, sometimes I used I-You, Saya-Awak, Aku-Ko dalam belog ini...well it solely bergantung kepada mood pada waktu menulis...

Hari ni baru ada free sikit nak menulis... well nak kongsi la... aku alhamdulillah dilahirkan sukar untuk sakit..jarang-jarang sakit... nak demam yang betul-betul demam tu setahun sekali pun susah..kalau setakat dedar..demam malam esok pagi ok tu selalu la juga...sakit mild2 yang biasa aku hadapi is 'sakit pompuan' itula yang menjengah almost every month... other than that alhamdulillah... i am healthy...aku x de sakit2 keturunan ke... pelik2 ke... Ya Allah, peliharalah kesihatan ku sehingga aku menemui ajalku, amin .. because of that, seumur hidup aku... aku cuma pernah masuk hospital sebanyak 5 kali sahaja setakat usia aku 33 tahun ini.. 1. Masa lahir..opkoslah kan sbb aku lahir kan HKL atau time tu dikenali sebagai HBKL a.k.a Hospital Besar Kuala Lumpur. 2. Masa aku accident pada tahun 2000... kemalangan maut..takkan aku tak de menerima rawatan kan... dan lagi 3 kali tu semasa beranakking Kak Long, Eiman dan Arissa...that's all...

And semalam tetiba 3 sakit menyerang almost serentak. Semalam hari HOL Johor... public holiday tapi sebab aku keje kilang nie tak amik HOL as holiday, aku kerja. Dalam jam 11 lebih gitu tetiba kepala aku sakit berdenyut bagai... sebelah kiri sahaja..it is MIGRAINE :( huaaaa... mata dah mula kabur...aku mmg 2-3 hari ni mengadap komputer sebab banyak benar report nak buat... boring! Aku cuba lawan... teringat ubat migrain yang "when required" tu ada dlm beg pink aku...lunch hour aku gagahkan diri mencari makan serta mentapaukan untuk encik suami tersayang... after makan etc alhamdulillah lega... but disambung pula dengan rasa mcm food poisoning. I felt bloated and nak muntah...bluwek..nak kena nak muntah sebab migraine mmg tak la sebab masa tu sakit kepala dah senang dah...and during this two painful event.. chewah.. event ke? huhu...whatever la.. aku sakit like senggugut gitu... tapi nothing came out pun...huhuhuhuh... stressnya.. kenapa ek?

Sangat tak selesa sampai aku muntah after dinner malam tadi.... minum Eno pun tak lega... before tidur aku sapu losyen makbul munajat yg panas giller tu pun x lega mana.. sendawa kecik2 jek...tp sbb dah ngantuk aku tertidur jam 6 br bgn...

Sampai ke opis hari ni pun x lega... :(

Niepun masih feel kepala wenggg lagi...and perut menggelodak bergelora.... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment