Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, October 22, 2012

LUNCH YANG ALONE HARI INI

Hari ini aku lunch sorang-sorang sebab Mr. Z amik cuti halfday...

One of the reason is nak bawa Eiman ke klinik sebab teruk benar batuknya malam tadi, bangun pagi tadi badan Eiman dedar... batuk tak kurang..huhu.. sian anak bujang mama sorang...

Secondly, Mr. Z ada tugasan luar nak diselesaikan hari ini... well, lunch alone today and balik kerja kena naik bas! Huhuhu... :(

Mujur dengan penemuan warung yang actually dah lama wujud sebelum wujudnya aku di Venture (nampak sangat aku sangat neglicence)...menapak dalam 5-10 minit, aku pun tapau lah mee bandung versi Tebrau untuk lunch hari nie... well, lately breakfast memang selalu je aku ngn Mr. Z lepak sini sebab senang dan dekat dgn opis aku...

Mee bandungnya dibalut dalam plastik..then masuk dlm polisterin ...mungkin untuk memudahkan mereka yang tak berpinggan untuk makan... well, aku ada mangkuk klasik kantin warna oren! Memula ingatkan nak curah jek..sekali baru perasan mangkuk klasik tu dah retak..aiyo...nanti banjir pulak meja aku dengan kuah mee bandung!

So aku decide untuk ambil jalan penyelesaian mudah, hehehe... bukak plastik..letak dalam mangkuk dan ngaps!


Pandangan dari jarak jauh.... aromanya, memang awal-awal dah kalah kalau nak domparekan dengan mee bandung Muar yang terulung dan terbaik sepanjang zaman!

Jom telek dekat sikit.... tengok apa ada dalam uncang plastik tersebut....


Tu dia...tu dia...!! Aku nampak mee...opkosla mee dah namanya pun mee bandung, kan? Ada sayur sawi, ada telur, ada potongan ayam, ada tomato, ada carrot, ada cauliflower, ada fishcake dan aku ada bau daun sup..yes ada daun sup!

Confirm...memang bukan mee bandung muar punya style..sebab lapar dan teringin...maka teruslah aku ngapsssss....!!! I can't taste the udang kering maupun udang basah... but I can taste the kacangs... so, ianya bukanlah mee bandung yang aku idamkan..tetapi aku boleh katakan ianya adalah mee kuah tomato berkacang yang sedap... :-)

After 20-25 minit... semangkuk mee tomato berkacang yang panas berasap habis ku telan....


No comments:

Post a Comment