Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Saturday, January 17, 2009

{ FLEXTRONICS BLOOD DONATION DAY }

aku nak amik gambar Sani (bdk MIS aku ler) tapi nmpk stokin Eugene & Sham plaks. Kt blkg tu Azle, Izzat & lg sorg aku x kenal...

Salam Semua...

Hari nie 17-Jan-2009, Team Sunshine Flextronics S3 organised Blood Donation Day with collaboration from Hospital Kulai... memang mengagumkan sambutan dari para pekerja Flextronics... mmg bombastic dan fantastic gituwww... aku nie plak adalah wanita yg tak pernah menderma darah sebab before this aku tgh exclusively breastfeed Eiman. Actually, I am still breastfeeding tapi sbb dah tak exclusive, so aku rasa mmg aku should give a try and proceedla..

Tu dia..buku Sijil Derma Darah aku :)

Lama juga tunggu sebab org yg datang memang ramai... aku siap berkempen lagi ajak geng2 lain try.. and most of them took part... hemoglobin aku pada paras 13.4, tekanan darah pun normal.. and diorg amik 300ml darah aku..which is the staff said, normal utk perempuan...

Darah aku O +ve

Mula-mula tgk jarum dia tu...umang aitt.. besar giler gaban jugalah.. agak menakutkan..tapi bila fikir yg beranak pun aku boleh without sebarang bantuan..nie stkt derma darah..apa susah sgt kan... so, alhamdulillah aku berjaya ... post-donation tu..rasa juga lah pening-pening mcm nak muntah..but 2-3minit jek..pastu dah normal..makan dan minum sket and here I am at my desk in front of the PC :)

My first record...300ml yg membanggakan aku :)

Kesimpulannya, my first experience is really awesome... dah dapat buku derma darah :) ada dapat souvenir dari Team Sunshine... dan paling penting, aku rasa bangga kerana sumbangan yang kecil itu akan bisa menyelamatkan satu nyawa yang memerlukan...
Souvenir dari Team Sunshine

No comments:

Post a Comment