Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Thursday, April 9, 2015

DAY -1 : COUNTING HOURS....

Assalamualaikum :-)

Counting hours!
Indeed, it was a busy day la katanya hari nie.

Pagi tadi, last time hantar Kak Long dan adik ke sekolah until aku kembali ke tanah air.
Then kemas2 rumah
Treat for the kids, belanja mereka KFC
Then ikut husb betulkan kereta, beli racks etc etc...
Pastu jumpa Yos kirim baju ukur kat mak
Malam keluar lagi g DIY...then ke Senai Airport untuk tukar AUD
Dinner plak kat Subway by kids request... aku yg dulu giler Subway skang pandang pun x sudi
Jemu lah...



PACKING - CHECKED!

Jangan tak percaya yang ini je muatan aku ke AUSSIE.
Well, you know perempuan nie kalau g trip segala benda nak dibawa..
Lagi la bila gi oberthesea nie kan..
Segala jenis makanan la in the list.
Unlike me, takde sezarah makanan pun dalam backpack aku...
Inshaa Allah I will survive with apa yang ada...
Pasal makan aku tak cerewet...
Janji halal..or dlm keadaan di negara bukan Islam, I will opt for vegetarian and non-alcohol food and drink...
Lagipun, alahai... Australia je punnnn... mesti melambak halal food around
Kalau nak hadap lauk pauk Melayu hari2... jangan pergi oversea, betul tak??!!



BUREAU DE CHANGE - CHECKED!

Kalau pergi bureau de change yg kat shopping complex, rate dia AUD 1.00 =MYR 2.88
Bukan rezeki, duit plak tak cukup!
Bukan duit aku (eh, $$$ suami aku larrr) yg tak cukup tapi duit si penggurup wang tak cukup.
Zass pergi ke Senai Airport, ternganga seketika sebab rate dorang AUD 1.00 = MYR 2.961!!!
Tapi, aku cakap kat Encik Z...proceed je lah...dah malam nak cari kat mana lagi...
Esok kat KLIA kot dorang ketuk over RM3.00 sedollar...nangis nyesal...
So...setel!

Travelling documents dah dalam pouch.
Mata aku dah melekat2 nie
Tapi....baju yg semalam dah habis aku iron...dah jadi bukit balik....!!!

Oh no..!!!
And esok I need to wake up latest by 4.30 am sebab flight SNI-KUL 7.05pagi!

Okla...aku iron mana yg larat je la...
Benda2 nie neverending task hingga ke akhir nafas...
Redha lah suamiku....dengan tugasmu nanti...

Okay...nite nite...
Malam terakhir sebelum fly ke bumi Ostolia!
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment