Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Friday, February 19, 2010

{ WHEN THE WORLD GOES AGAINST ME... }

When the world goes against me... I lost... I was lonely... I felt down... until I saw the Nur from far away... and I realised, regardless of what... Allah is here with me...

Aku hanya hamba yang tak bersyukur... sering lupa pada-Nya, namun aku akur kasih dan cinta-Nya padaku tiada bandingan... baik burukku... miskin kayaku... cinta-Nya padaku abadi... kerna Dia Maha Penyayang...

Tatkala jiwa rasa sepi... tatkala airmata mula ingin menitis... tatkala ingin ku laungkan sekuat hatiku akan apa yang membebankan jiwaku ini... segalanya lenyap seketika, pabila ku mengetahui... Dia sentiasa menemaniku walau di mana aku berada... Dia sentiasa ada untuk memujuk dan merawat hatiku... Dialah Maha Pendengar tatkala aku tiada tempat mengadu...

Bila aku rasa dibenci, aku takkan lupa bahawa Dia sayangkan aku... tatkala aku rasa lemah tiada berdaya, Dialah sumber kekuatanku... tatkala aku rasa hilang segalanya, kepada Dia aku sembah dan kepada Dia aku mohon pertolongan...

Ya Allah, dengarlah rintihan hatiku ini... tatkala aku sujud menyembahMu... tatkala aku termenung dan terus berdoa dan mengadu dalam bisikan suara hatiku... sesungguhnya aku sebenar-benar yakin, hanya Engkau yang mampu memahami apa yang terpendam di benakku ini... dan hanya Engkau yang mampu memberi penyelesaian yang terbaik akan segala permasalahan yang melanda diri....

Ya Allah, ampunkan segala dosaku selama ini... Ya Allah, limpahkanlah kesejahteraan, kerahmatan dan rezeki buatku... berikanlah yang terbaik kepadaku dalam apa jua yang aku lakukan... permudahkanlah perjalanan hidupku... dekatkanlah aku pada Mu... dan peliharalah ketiga-tiga permata yang telah Kau kurniakan kepadaku.... Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment