Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, December 30, 2009

{ INTRODUCING NUR ARISSA SURAYA }

Antara banyak-banyak benda yang aku nak tulis... paling excited sekali nak memperkenalkan anak dara kecik aku nie... my third child yang sangat comel dan baik nie :) OK... aku telah selamat melahirkan little princess nie di Hospital Kulai, Johor pada 13-November-2009 jam 1.24 pagi... the best thing is... hajat aku tercapai untuk melahirkan anak pada hari Jumaat... Alhamdulillah...!!! After perbincangan panjang lebar dengan ayahnya, kitorang sepakat untuk menamakan anak ketiga kami ini dengan nama NUR ARISSA SURAYA. Arissa membawa maksud Keazaman/Kekuatan. Aku berdoa semoga dia diberi kekuatan rohani dan jasmani dalam menempuhi kehidupannya nanti, Insya Allah... perjalanan hidup Arissa masih jauh...masih panjang.

Sebagaimana kakak dan abangnya, of course aku mahu yang terbaik untuk mereka bertiga. Arissa lahir dengan berat 3.4kg dan panjang 52cm... by far dia paling semangat berbanding her siblings. Within 8 days, dia dah naik ke 3.6kg... Alhamdulillah, sepanjang berpantang Arissa tak banyak kerenah. I called her Iris... cuz nak kasi rhyme dgn Anis, Kak Long dia. Wajahnya saling tak tumpah Eiman semasa bayi, cuma Arissa cerah dan merah... and until today (hopefully as long as I can make it), aku akan breastfeed Arissa exclusively to ensure she received all the benefits sebagaimana yang Eiman dapat. Masa Anis dulu aku x dapat buat camtu sebab cetek pengalaman... So..jom tgk a few photo Arissa :)





1 comment: