Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Monday, April 9, 2012

WEEKEND YANG SANGAT BUSY

Record...!! Aku mcm takde masa langsung nak online masa weekend tempohari..only about 1 minute online sbb nak search address customer yg brgnya nak di Pos Express..that's all...


Kdg2 rasa mcm weekend aku yang 2 hari itu jauh lebih busy dari 5 hari weekdays yang bekerja..huhu..seriously..!! Penattt sangat...!!!


Bermula dgn Sabtu..bgn kinda early, send Mr. Z to work sbb aku nak guna kereta utk hantar dan amik Kak Long & Eiman di kelas Smartreader English mereka...


After that, balik rumah mcm org giller settlekan house chores yg mana terdaya i.e. menjemur baju, mencuci baju bagai... mmg x dpt nak relax2... then membalut Tupperware utk pos kt kastemer..


Kelas English Kak Long & Eiman berlangsung selama 2 jam... aku set kan timing dia just ngam2 keluar and zass pi amik Mr. Z from work plak...


Pas amik Mr. Z...dia ckp lapar..singgah kt geram dpn kilang kabel..alamak..nasi ayam x siap lagi..so mkn ABC je lebih kurang..and gi round Tesco Tebrau City...


Boring... pusing balik.. Mr. Z dah lapar..singgah balik kedai nasi ayam dan tapau...


Balik rumah..on the way balik..aku ckp dgn dia... dah lama x pekena Steamboat kt Mount Austin..Steamboat & Grill House Cottage.. milik Melayu Muslim Halal dan Toyyibah.. first time mkn kt sana masa belanja Mr. Z punya bday..and he fell in love with it... so we decide utk dine out la kengkononnya...


Skali sampai rumah... hujan x hengat..petir guruh dam dam dum smpai aku bau hangit ntah apa yg short ke terbakar dek panahan halilintar..but puas aku golek2 layan tidur dgn busukmasam...takdelah tidur sebenaornya sbb busukmasam dah tidur2 ayam dlm kereta...


Sebab suaca mcm x best jek...maka terpaksa tukau plan...aku ckp ngn Mr. Z.. kensel je la steamboat..tangguh ke masa akan dtg..jom gi Jusco Bukit Indah pekena Subway... dia x pernah terkena penangan Subway..sbb masa memula Subway bertapak ke bumi JB a.k.a di Sutera Mall, Mr. Z sdg meronggeng di Trichy, India... aku mmg suke Subway.. generous portion of sandwich! And of course aku nak anak2 rasa... and nak tengok selera anak2 aku more ke arag nasi atau roti-rotian...


Pi Jusco...memula aku gi beli kasut untuk anak2 aku...sebab kesian lah mereka..kasut buruk2 dah..asyik pakai selipar jek ke mana2..selipar Ben10 la.. selipar Angry Birds la.. selipar Princess la.. adodoiiii...sian kan? nak la tgk anak2 vogue sket..baju semua dah purrrfecttt tgk kasut rejek!  Sian kan? So kebetulan kedai kasut tgh offer2 sale2 habis stock gitu... maka aku gi beli kasut derang kat XES...


Memula aku setelkan busukmasam punya kasut dulu...  mana boleh shopping utk multiple children at one time..sorang dah dok menyelongkar kasut2 kat rak..sorang dah kt luar kedai main sorang2 trolley..adoi mak..stress..!!! Ouh lupa..plan asalnya just nak beli kasut utk busukmasam dan Kak Long jek since Eiman masih ada Bubblegummers dan Ben 10 dia...then skali bila dah decide nak beli utk busukmasam dan Kak Long.. salesgirl tu kata..tambah seposen and get another pair... whoaaa..whoa...whoaaa...!!! at the end 2 pasang utk busukmasam (kes simpati krn kebanyakan kasut dia diwarisi dr kakak dan abang), sepasang utk Kak Long dan sepasang untuk Eiman... mereka2 semua striaghaway pakai kasut baru! Sangat lapang dada melihat mereka bergaya :)


Ok..citer psl makan..after beli kasut.. Kak Long dgn Eiman mula mcm anak burung kelaparan.. nak makan.. nak makan... aku gi withdraw duit.. then ckp dgn Mr. Z..sila bawa anak jalan selow2..while aku zass queue kt Subway yg panjang gilo..he is ok with it.. so aku pun pergilah ke sana...


The queue wasn't that bad BUT.... the bad thing is one customer bought up to 8-9 ketul sandwich...!!! Mak ait..smpai bila nak tunggu...??? Tapi berkat kesabaran dan niat di hati nak makan Subway dan bagi anak2 makan.. yeay..!! I made it.. !!! Footlong Subway Melt for me and Mr. Z while Kak Long dan Eiman sharing 6-inch Seafood and Crab... Alhamdulillah...my kids are loving it... what happened to busukmasam??? Dia mula tunjuk tantrum dan taknak makan...kami sogok dia dgn cookies Subway yg reminds me to Millie's Cookies di UK..huhu..senyap dia :)


That was laporan hari Sabtu... Ahad..??? Dok rumah kemas-kemas apa patut.. Kak Long ke Genius Mental Arithmetics class... and... rezeki Ahad aku: tetiba je phone aku dpt topup RM5... apakah..?? Aku rasa ada org tersilap topup kot... takpelah...hehehe...


Hmm...kena stop dulu lah..bos is back... *boring!*


No comments:

Post a Comment