Jom Follow Saya

PREPAID PALING MURAH DI PASARAN

Wednesday, April 23, 2008

{WARNA-WARNI KAK LONG}






Siannnnn Kak Long... a few days kebelakangan nie asyik story pasal Eiman jek because kebetulan waktu aku start blog nie adalah time kemuncak sambutan hari jadi pertama dia... so, hari nie my post will be utk Kak Long plaks...aku nak perkenalkan anak sulung aku yang cantik manis nie pada korang semua...

Namanya NUR ANIS SURAYA ... biasanya dipanggil ANIS tapi semenjak ada Eiman, aku biasakan memanggil dia KAK LONG supaya dia terbiasa dengan tanggungjawabnya sebagai kakak sulung dalam adik beradik. Kak Long lahir pada bukul 8.43pagi 8-12-2004 di HKT... She is a very nice girl... friendly, talkative and talking about notty.. biasalah... adat tu.. kalau dah nama budak, kalau tak notty bukan budak namanya. She is now almost 3years and 5months...dia dah bertutur dengan lancar pada tahap 95% la...dah boleh hafal A-Z, nombor 1-20 (in english) dan 1-berapa puluh entah in BM... bab nyanyi.. memang terer... lagu Ikan Kekek, Nenek Si Bongkok Tiga...mcm-mcm lagu kanak-kanakla.. tu tak lagi masuk lagu Aspalela dan lagu Dewi... heheheh... mcm-mcm Kak Long nie... and about makan... dia memang suka makan... paling dia suka is Biskut Tiger! Sampai ayah dia borong 2 kotak biskut Tiger utk bekalan sebulan khas untuk dia.. and kalau time desperate lapar sangat sementara tunggu aku masak, ayah dia akan bancuh biskut Tiger dengan susu dan suap both Kak Long & Eiman...

Kak Long nie buat hati Tok Non, Tok Ucu, Tok Mok, Nana, Uncle & Ucu Mok... yes.. memang kalau kat sebelah pihak aku... Kak Long cucu sulung... so she has always been showered with gift and duit jajan la kalau balik Muar.. masa kecik2 dia paling takut kat Uncle..tapi now dia mmg kalau balik.. melekat dgn uncle jek.. and paling dia suka dapat round naik motor dengan Uncle...

She is always be my lovely daughter... Kak Long, Mama harap Kak Long akan membesar menjadi wanita solehah, anak yang baik dan bertakwa, muslim sejati serta insan yang berjaya dunia akhirat. Mama nak Kak Long achieve higher than apa yang Mama dah buat... Kak Long harapan Mama... and Mama sayanggg sangat pada Kak Long... I LOVE YOU...!!!

No comments:

Post a Comment